loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ضد جریان در اخبار جهانی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33069 10003022
156,000 140,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در مقدمه کتاب «ضد جریان در اخبار جهانی» که در هشت فصل تنظیم شده، آمده است: «در حقیقت (ضد جریان) یک جریان مستقلی است که تلاش می کند همه جنبه های پاسخگویی، رقابت و مقابله را به شکلی غیر آشکار، غیر مستقیم و غیر مشخص انجام دهد، اما به هیچ وجه در دام عکس العمل مستقیم در برابر جریان های مسلط بین المللی قرار نگیرد.»

فصل نخست این کتاب به معرفی آژانس های خبری بزرگ و کوچک دنیا و اهداف و چگونگی عملکرد آن ها و تاریخچه ای از رویدادهایی که پیرامون جریان های مبادله اخبار رخ داده اند، می پردازد. همچنین در این فصل، مکانیسم های مبادله اخبار در سطح بین المللی و منطقه ای به طور اجمال بیان می شود.

فصل دوم کتاب با عنوان بافت مبادله اخبار، برخی پیش زمینه های تاریخی مرتبط با تلاش های کشورهای کمتر توسعه یافته را که می خواستند مکانیسم های مبادله اخبار را راه اندازی کنند تا وابستگی خبری خود به سازمان های رسانه ای غربی برای تامین اخبار بین المللی و همچنین انتشار اخبار درباره این کشورها در سایر نقاط دنیا را کاهش دهند، بررسی می کند.

از مباحث مهم مطرح شده در فصل دوم کتاب می توان به سهم یونسکو در مبادله جهانی اخبار، نظام خبری جهانی، کناره گیری ایالات متحده از یونسکو، استعمار زدایی و عدم تعهد، نظم نوین اطلاعاتی و ارتباطی جهانی، برنامه بین المللی توسعه ارتباطات و توسعه مدل های مبادله اخبار در جهان سوم اشاره کرد.

فصل سوم کتاب «ضد جریان در اخبار جهانی» درباره اهداف مکانیسم های مختلف مبادله اخبار بحث می کند. مبادله، هویت منطقه ای، محتوا، همکاری غیر خبری، مکانیسم های بین المللی مبادله اخبار، مجموعه آژانس های خبری غیر متعهد، مکانیسم های منطقه ای مبادله اخبار، سیاست تولید محتوا و شبکه سیستم های اطلاع رسانی ملی از مواردی است که در این فصل شرح داده شده است.

فصل چهارم کتاب، مالکیت و مدیریت رسمی مکانیسم های مبادله اخبار را که شامل مجمع، کمیته اجرایی و دبیرخانه است مد نظر قرار می دهد. فصل پنجم نیز درباره محتوا و خدماتی بحث می کند که توسط مکانیسم های مبادله اخبار توزیع می شوند.

فصل ششم کتاب «ضد جریان در اخبار جهانی» با عنوان ارباب رجوع و مشتریان، به گستره مشتریانی می پردازد که از محتوای منتشر شده توسط مکانیسم های منطقه ای یا بین المللی مبادله اخبار استفاده می کنند.

در فصل هفتم کتاب منابع، اعم از منابع مالی، افراد و فن آوری، توسط نویسنده مورد بررسی قرار می گیرد. این فصل درباره منابعی بحث می کند که پایداری مکانیسم های مختلف مبادله اخبار را تامین می کنند.

در فصل هشتم، نویسنده به جمع بندی مباحث پرداخته و می نویسد: «روشن است که مکانیسم های مبادله اخبار، جریان اطلاع رسانی کشورهای کمتر توسعه یافته ( جهان سوم) را در دو سطح درون منطقه ای و میان منطقه ای ارتقا داده اند. روشن است که برخی یا اکثر عواملی که در ضعف مکانیسم ها نقش دارند، انعکاس از عدم توازن عمیق ساختاری میان کشورهای صنعتی پیشرفته و کشورهای کمتر توسعه یافته هستند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما