loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کاربرد اینترنت و رایانه در مدیریت - جلد اول: راهبردهای جست و جو در پژوهش های مدیریت

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده رضا بنی اسد | مهدی ثنائی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 207

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33084 10003022
103,500 93,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر؛ جلد اول از مجموعه سه جلدی کاربرد اینترنت و رایانه در مدیریت است. در جلد اوّل این مجموعه، راهبردهای جست وجو بررسی میشود. این راهبردها، شامل شناسایی منابع پژوهشی مدیریت، جست وجوی پیشینه نظری، واژگان کلیدی و ترکیب واژگان پژوهشی است. این مجلد، چهار گام اساسی از الگوی علمی و کاربردی مذکور را معرفی، و این امکان را برای کاربران و پژوهشگران فراهم میکند تا از قابلیتهای متنوع وب در حوزه های مختلف علوم، استفاده و اطّلاعات مورد نیاز خویش را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان دریافت کنند. همچنین به آنها کمک می کند تا از اطّلاعات جمع آوری شده در تدوین مقاله، کتاب، پایان نامه و اجرای طرحها به نحو مطلوب بهره ببرند و همواره اطّلاعات خویش را متناسب با تولید علم و شتاب فنآوری های تحت وب، به روز و راهبردهای علمی را در پژوهش های مدیریت آزمون کنند.
کتاب از چهار فصل به شرح زیر تشکیل شده است. در فصل اوّل، نحوه شناسایی منابع پژوهشی مدیریت در دانشگاه های معتبر و روش های بازیابی منابع و مآخذِ مرتبط با آنها، بررسی میشود. شناخت ناشران معتبر در حوزههای مختلف مدیریت، راه را برای استفاده بهینه از منابع موجود فراهم میکند. نحوه جست وجوی تمام متنِ منابع، از مطالب دیگر این فصل است. فصل دوّم، جست وجوی پیشینه نظری، تجربی و روششناسانه پژوهش را در بر دارد که راهنمایی برای تکمیل پیشینه تحقیقِ پژوهشهای مدیریت است. این فصل، راههای مختلف شناخت پیشینه بهینه و باکیفیت را بیان میکند. فصل سوّم، پیرامون واژگان کلیدی پژوهش بحث میکند که در این میان، بیش از 30 روش برای جست وجو و دستیابی به آنها معرفی میشود. گفتنی است که علیرغم نزدیکی موضوعات فصلهای دو و سه، به دلیل تفاوت کارکردی آنها، نهایتاً تصمیم بر آن شد تا این محتوا در قالب دو فصل مجزا تدوین شود؛ لذا امید میرود که پژوهشگران محترم، به رابطه تنگاتنگ فصول دوّم و سوّم کتاب، عنایت ویژهای کنند. و در نهایت، فصل چهارم، بر ترکیب و جست وجوی واژگان پژوهش ـ که در فصل دوّم حاصل شده اند - تمرکز میکند. این فصل پس از دستورالعملها، عملگرهای بولی، اقترانی، توسعه دهنده ها و محدودگرهای جست وجو را توضیح می دهد که بهینه سازی نتایج جست وجو را به دنبال دارد. فصول چهارگانه فوق، راهبردهای جستوجو در پژوهشهای مدیریت را به تفصیل بیان میکند؛ اما پژوهشگران پس از شناخت راهبردها، به بانکهای اطّلاعاتی و ابزارهایی نیازمندند تا راهبردها را در آنها اجرا کنند که در جلد دوم بدان پرداخته خواهد شد.
نویسندگان، تلاش کرده اند که سیر محتوای فصول نیز بر اساس چارچوبی آموزشی تدوین شود؛ بدین صورت که در ابتدا، «ره آوردها و اهداف یادگیریِ» فصل در قالب چند عبارت کلی مطرح شده است، و آن گاه با طرح «سؤالات کلیدی»، شرح و شفافیت بیشتری مییابند. سپس، بدنه پژوهشی هر فصل، به تفصیل، اهداف مد نظر را تشریح می کنند. در نهایت هم، ضمن بیان «خلاصه» مباحث، فصول کتاب با بخش «تمرین های فصل» - جهت کسب اطمینانِ بیشتر از حصول عمق نظری و مهارتی مطلوب - ختم می شوند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما