loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زندگی به سبک اطلسی ها: الگوی ایرانی - اسلامی فرهنگ در سبک زندگی زنان شهید

ناشر نشر امینان

نویسنده محبوبه زارع

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 264

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب با مقدمه ای درباره سبک زندگی ایرانی- اسلامی زنان شهیده، به نقل بیوگرافی کوتاه و بیان خاطراتی داستان گونه از زندگی ۵۲ بانوی شهیده دفاع مقدس که هر یک درسی ویژه از توکل، اخلاق، سخاوت، انصاف، مطالعه و کتابخوانی، امانت داری و مکارم انسانی می دهند، می پردازد.

یکی از ویژگی های این کتاب، آغاز خاطره هر شهیده با حدیثی مرتبط از یکی از معصومین(ع) است؛ ضمن اینکه در خلق این اثر تلفیقی از هنر داستانی با سبک زندگی شهدا انجام شده و در قسمت ارمغان خون که در پایان خاطره هر شهید آورده شده، به تحلیل شخصیت شهید مورد نظر پرداخته شده است.

شهیدان الهه زینال پور تبریزی، سیده زهرا زکی پور، سونا دشتی، دیانا کاکاوندی، فرشته آل کثیر، باختر بیگلری، سیده طاهره هاشمی، فاطمه گنجی، مهناز کلانترنیا، گل گل بیراوند و طوبی یزدان خواه برخی از ۵۲ شهیدی هستند که خاطراتی از شیوه زندگی آن ها در کتاب « زندگی به سبک اطلسی ها » آمده است.

همچنین در صفحه ۴۲ کتاب در خاطره ای از شهید زینب کمایی که در هشتم خردادماه سال ۴۶ در آبادان متولد و در هفتم فروردین سال ۶۱ در شاهین شهر اصفهان به شهادت رسید می خوانیم: « او عاشق خدا بود. بر سر برگ تمام دفترهایش نوشته بود: می خواهم لحظه ای فراموش نکنم که در محضر خداوند هستم و هیچ گاه گناه نکنم. همیشه می گفت: شهادت فقط در جبهه های جنگ نیست، اگر انسان برای خدا کار کند و به یاد او باشد و بمیرد، شهید است. همیشه غسل می کرد. چهارده ساله بود که هنگام بازگشت از مسجد، منافقین او را با چادرش خفه کردند و به شهادت رساندند. دو روز بعد جنازه زینب پیدا شد و به همراه پیکر سیصد و شصت شهید عملیات فتح المبین در گلستان شهدای اصفهان در خاک آرمید.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما