loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رهبری با تکیه بر نقاط قوت: رهبران موفق و تیم هایشان و چرایی پیروی افراد

ناشر دنیای اقتصاد

نویسنده تام راث | بری کانچی

مترجم سیامک دولتی | امیر کامگار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33133 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

لحظه ای به رهبرانی که به آنها احترام می گذارید، بیندیشید. این رهبران چه یک کشور، یک سازمان، یک جامعه یا یک خانواده را رهبری کنند، به این علت که توانسته اند بر افکار و عقاید شما تاثیرگذار باشند، برایتان ماندگار و بااهمیت هستند. با اینکه ممکن است تاثیرات آنها در لحظه معلوم نباشد، اما اثربخش-ترین رهبران مسیر زندگی شما را برای همیشه تغییر می دهند.
این احتمال وجود دارد که فرصت های زیادی را برای رهبری کردن در طول زندگی خود به دست آورید. اگر قادر باشید از این موقعیت ها به نحو مناسب استفاده نمایید، تاثیرگذاری شما حتی برای نسل-های بعد هم مشهود و ماندگار خواهد بود. کسی چه می داند، شاید همین میل به تاثیرگذاری بر دنیای اطراف است که بسیاری از ما را خواهان رهبری کرده و می کند.
سوال آن است که کلیدهای موفقیت در رهبری اثربخش تر کدامند؟ برای پاسخ به این سوال، گروهی از متخصصان را گرد هم آوردیم تا داده های به دست آمده از چند دهه پژوهش گالوپ در این زمینه را مورد پژوهش قرار دهیم. این پژوهش شامل انجام 20 هزار مصاحبه مفصل با مدیران ارشد، مطالعه بیش از یک میلیون تیم های کاری و همچنین بهره مندی از نتایج پنجاه سال نظرسنجی سازمان گالوپ درباره موفق ترین و برجسته ترین رهبران دنیا بود. سپس گروه پژوهشی ما مطالعه ای را روی بیش از ده هزار پیرو در سراسر جهان آغاز نمود. در این مطالعه، از این پیروان خواستیم به زبان و بیان خود به ما بگویند چرا از تاثیرگذارترین رهبران و مدیران خود پیروی می کنند.
این پروژه مطالعاتی، سه یافته کلیدی را در این رابطه آشکار ساخت:
1.اثربخش ترین رهبران همیشه در حال سرمایه گذاری بر روی نقاط قوت خود هستند.
هنگامی که مدیریت یک سازمان، بر نقاط قوت افراد خود تمرکز نمی کند، شانس موفقیت کارکنان در مشارکت سازمانی تا میزان باورنکردنیِ 9 درصد کاهش می یابد، این در حالی است که اگر رهبری سازمان مورد نظر بر نقاط قوت کارکنان خود تمرکز و تاکید نماید، شانس موفقیت آنها در بهره بخشی به سازمان تا 73 درصد افزایش خواهد داشت. این بدان معناست که هرگاه رهبری در پی شناخت و سرمایه گذاری بر نقاط قوت کارکنان خود بر می آید، احتمال اثربخشی و موفقیت کارکنان هشت برابر خواهد شد. همان طور که در بخش اول به طور خلاصه خواهیم دید، این افزایش در میزان مشارکت و بهره بخشی کارکنان به معنای افزایش چشمگیر در میزان سودآوری سازمان و همچنین بهبود قابل توجه در سلامت کارکنان خواهد بود.
2.اثربخش ترین رهبران افرادی را به کار می گیرند که دارای مناسب ترین نقاط قوت و توانمندی ها هستند، و سپس در جهت بیشینه سازی و بهبود حداکثری تیم و اعضای آن تلاش می کنند.
در حالی که بهترین رهبران، جامع و کامل نیستند، اما بهترین تیم ها و گروه ها اینگونه هستند. نتایج پژوهش های ما نشان داد تیم هایی با عملکرد عالی از توانمندی های لازم در هر چهار حوزه خاصِ رهبری برخوردار هستند. در بخش دوم، مطالبی را از زبان چهار رهبر مشهور در این باره که چگونه نقاط قوتشان در این چهار حوزه عمل می کنند، خواهید شنید. همچنین توصیف هایی را از یک مدیرعامل برجسته خواهید شنید که توضیح می دهد چگونه عملکرد تیمش را بیشنیه سازی کرد. همچنین مطالب جالب توجهی را در مورد عناصر و عواملی که تیم هایی با عملکرد برجسته را از سایر گروه ها و تیم ها مجزا می-کنند، خواهید آموخت.
3.اثربخش ترین رهبران نیازهای پیروان و اعضای گروه ها و تیم هایشان را به خوبی درک می-کنند.
کارکنان به دلایل بسیار خاص و معینی از رهبران خود پیروی می کنند. هنگامی که در این باره از هزاران پیرو سوال کردیم، آنها با دقت و شفافیت قابل توجهی توانستند شرح دهند که از رهبران خود چه می-خواهند. در بخش سوم، نتایج این مطالعه را بررسی خواهیم کرد و بیشتر در مورد نیازهای اصلی و چهارگانه پیروان توضیح خواهیم داد.
برای کمک به شما خوانندگان برای درک و بهره برداری بهتر از نقاط قوتتان در مقام رهبرانی متفاوت، می توانید کتاب «پنج نقطه قوت برتر خود را بشناسید» را بخوانید. مطالعه دقیق این کتاب به شما خواهد گفت چگونه پنج نقطه قوت برترتان می تواند به چهار حوزه مختلف توانمندی در رهبری مرتبط شود. همچنین پیشنهاداتی برای برآورده ساختن نیازهای پیروانتان به شما ارائه خواهد شد. اما، همانطور که رفتار اثربخش ترین رهبران نشان می دهد، مسیر موفقیت در رهبری با درک عمیق و کافی از نقاط قوتی که در شما وجود دارد، آغاز خواهد شد.
این کتاب سه راه حل کلیدی برای اثربخشی بیشتر در رهبری به خوانندگان ارائه می کند: شناخت نقاط قوت خود و سرمایه گذاری بر روی نقاط قوت دیگران، جذب و بهره مند شدن از افرادی با نقاط قوت لازم و مورد نظر در گروه، و در نهایت فهم و برآورده ساختن چهار نیاز اصلی کسانی که شما را به عنوان رهبر پذیرفته اند. رهبری بر اساس نقاط قوت که پر از پژوهش های تازه و ایده های عملی است، نقشه راه جدیدی را برای رهبریِ افراد به سوی آینده ای بهتر در اختیارتان قرار می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما