loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رسانه / جامعه: صنایع،تصاویر و مخاطبان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33242 10003022
308,000 277,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسندگان کتاب حاضر در این اثر مروری اجمالی بر تاریخچه، تعاریف و ویژگی های مخاطبان و پژوهش های پیرامون آنان داشته اند. همچنین با مروری بر نظریات و مدل هایی که در فرآیند ارتباط، مخاطب را مدنظر قرار داده اند، نظریات مبتنی بر مفهوم بهره مندی مخاطبان از رسانه ها را با توجه به مورد استناد قرار گرفتن این نظریات در طول سالهای اخیر فعالیت رسانه ها در جهان، به شکلی دقیق تر مورد کنکاش قرار داده اند.
این اثر از چهار بخش و در قالب ده فصل به رشته تحریر در آمده است. در بخش اول، در مورد تاریخچه، تعریف و ویژگی های مخاطبان بحث می نماید. این بخش از یک فصل تشکیل شده است. در فصل اول با عنوان «رسانه ها و جهان اجتماعی»؛ پیرامون اهمیت رسانه ها؛ سیر تطور رسانه های جمعی؛ رسانه های پخش؛ رسانه های جمعی، جامعه شناسی رسانه؛ روابط میان رسانه ها و سایر نهادهای اجتماعی؛ و … بحث شده است. بخش دوم به مرور نظریه های علم ارتباطات و انواع رویکردهای پژوهشی پیرامون مخاطبان اختصاص دارد. این بخش؛ فصول دوم تا چهارم را در بر گرفته است. در فصل دوم با عنوان «اقتصاد صنعت رسانه»؛ در مورد الگوهای در حال تغییر مالکیت؛ تلفیق و یکپارچگی؛ پیامدهای تلفیق و یکپارچگی؛ تأثیرات تلفیق؛ تأثیرات تمرکز؛ مالکیت رسانه؛ سودآوری رسانه های خبری؛ تبلیغات تجاری، مطبوعات انگلیسی و آمریکایی و … بحث شده است. در فصل سوم با عنوان «تأثیرات سیاسی بر رسانه ها»؛ پیرامون نظارت بر مالکیت و کنترل؛ نظارت بر مالکیت محصولات رسانه ها؛ نظارت بر مالکیت و کنترل فناوری؛ نظارت بر محتوا و توزیع در رسانه ها؛ نظارت بر رسانه های چپ و راست و … بحث شده است. در فصل چهارم با عنوان «سازمانها و متخصصان رسانه ای»؛ در مورد حدود محدودیت های اقتصادی و سیاسی؛ واکنش به محدودیت های سیاسی؛ سازمان کار رسانه ای؛ انتخاب گزارش صفحه اول؛ عکاسی؛ ویراستاری و ویراستاران، نشر دانشگاهی؛ و … بحث شده است. بخش سوم در مفهوم use و روشهای پژوهش برای رویکردهای مبتنی بر آن، از جوانب مختلف بررسی می گردد. این بخش فصول پنجم و ششم را پوشش داده است. در فصل پنجم با عنوان «رسانه ها و ایدئولوژی»؛ پیرامون ایدئولوژی؛ ایدئولوژی غالب؛ ریشه های نظری تحلیل ایدئولوژیک؛ بنیادهای مارکسیتی اولیه؛ هژمونی؛ رسانه های خبری و محدودیت های بحث؛ نخبگان؛ فیلم های سینمایی، فیلم های اکشن؛ تلویزیون؛ موسیقی رپ؛ تبلیغات و فرهنگ مصرف کننده؛ مجلات زنان؛ و … به بحث پرداخته است. در فصل ششم با عنوان «نابرابری اجتماعی و بازنمایی رسانه ها»؛ در مورد محتوا و اهمیت آن؛ نژاد و اختلاف نژادی و طبقه؛ زنان؛ رسانه های سرگرم کننده؛ رسانه های خبری؛ و … بحث شده است. بخش چهارم، مفهوم مخاطب پنداری برای رسانه ها را بررسی می کند. این بخش فصول هفتم تا دهم را در خود جای داده است. در فصل هفتم با عنوان «نفوذ رسانه ها و جهان سیاست»؛ پیرامون نخبگان سیاسی؛ سیاست تصویر؛ احزاب سیاسی و نهادهای واسط؛ تأثیرات رسانه ها؛ برجسته سازی؛ تعامل رسانه ـ مخاطب؛ نظریه جامعه پذیری سیاسی؛ نظریه کاشت؛ جنبش های اجتماعی؛ سیاست های جهانی و … بحث شده است. در فصل هشتم با عنوان «مخاطبان فعال و ساخت معنا»؛ در مورد مخاطب فعال؛ تفسیر و مفهوم اجتماعی تفسیر؛ فعالیت جمعی؛ عاملیت و ساختار؛ رمزگشایی رسانه ها؛ مقاومت تفسیری و سیاست های فمینیستی؛ و … بحث شده است. در فصل نهم با عنوان «رسانه ها و تغییرات اجتماعی»، در مورد فناوری رسانه ها؛ توانایی های تکنولوژیکی؛ ارتباط غیرمستقیم؛ جبرگرایی تکنولوژیکی؛ تکنولوژی و محیط رسانه ای؛ رسانه های الکترونیک و هویت اجتماعی؛ تئوری رسانه در عصر کامپیوتر؛ و … بحث شده است. در فصل دهم نیز با عنوان «رسانه ها در فرهنگ جهانی در حال تغییر»؛ در مورد جهانی سازی؛ مرزهای فرهنگی؛ جهانی سازی رسانه ها؛ محتوای رسانه های جهانی؛ مسائل سیاسی جریان اطلاعات و … بحث و بررسی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما