loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جستاری در ادعیه رضویه با تکیه بر «الصحیفه الرضویه الجامعه»

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده جمعی از نویسندگان

با همکاری مرتضی سلمان نژاد

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 724

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33244 10003022
362,000 325,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از مهم ترین منابعی که آموزه های اصیل اهل بیت (علیهم السلام) را در خود جای داده است، ادعیه مأثور از ایشان است. اهل بیت(علیهم السلام) به منظور انتقال معارف اصیل به شیعیان خود، به شایستگی از زبان دعا و مناجات با پروردگار عالم بهره گرفته اند که نمونه بارز آن صحیفه سجادیه است. از مجموعه های ارزشمندی که ادعیه مأثور امامان معصوم(علیهم السلام) را در خود گردآورده است، «الصحیفه الرضویه» است که حاوی دعاهای منقول از امام رضا(علیه السلام) و امامان(علیه السلام) پس از آن حضرت است که به همت آیت الله سیدمحمدباقر موحد ابطحی گردآوری شده است.

مجموعه مقالات «جستاری در ادعیه رضویه با تکیه بر الصحیفه الرضویه الجامعه» که به طور عمده حاصل پژوهش جمعی از اساتید رشته الهیات و معارف اسلامی است، کوششی در جهت معرفی ابعاد گوناگون این کتاب ارزشمند است. با تأمل در هر یک از مقالات این مجموعه دریچه ای پیش روی خواننده باز خواهد شد تا از آن منظر شخصیت علمی و معرفتی حضرات معصومین، امام رضا(علیه السلام) و ابناء الرضا(علیهم السلام) بهتر شناخته شود.

برخی از مقالات این مجموعه عبارتند از: «اعتبارسنجی منابع و اسناد ادعیه رضوی در کتاب الصحیفةالرضویةالجامعة، تحلیل محتوای ادعیه رضویه، صحیفه سجادیه و صحیفه رضویه در آیینه تطبیق، مفهوم زیارت و جایگاه آن در فرهنگ اسلامی، ادیان و فرق در صحیفه رضویه، وحدت امت با محوریت سنت نبوی(صلی الله علیه و آله) در ادعیه رضوی، معارف توحیدی در صحیفه رضویه و زیارات امام رضا(علیه السلام)، معاد در صحیفه رضویه، امامت در الصحیفةالرضویةالجامعة، فضایل و رذایل معرفتی؛ نگاهی معرفت شناختی به روایات رضوی، کاربرد آیات قرآن کریم در ادعیه صحیفه رضویه جایگاه و فلسفه زیارت قبور درآیات و روایات و گونه شناسی توسّل در الصحیفةالرضویةالجامعة».

از دیگر مقالات کتاب: «معناشناسی مفهوم فرج در ادعیه ابی الحسن الرضا(علیه السلام) مبتنی بر متن الصحیفةالرضویةالجامعة، بازتاب شرایط سیاسی ـ اجتماعی در ادعیه رضویه، تخلق به اخلاق الهی در ادعیه صحیفة الرضویة، جلوه های «امامت» در ادعیه حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، گونه شناسی صلوات در ادعیه الصحیفةالرضویةالجامعة، زیباشناسی ادعیه صحیفه رضویه از منظر علم بدیع، سبک شناسی أدعیه صحیفه رضویه، بررسی مبانی قرآنی حرز در کتاب الصحیفةالرضویةالجامعة، جستاری بر صور خیال در ادعیه و اذکار رضوی، روابط بینامتنی قرآن کریم با دعاهای «الصحیفةالرضویةالجامعة»، جایگاه توسل از نگاه امام رضا(علیه السلام) در کتاب الصحیفةالرضویةالجامعة و تحلیل متنی دعای هفتم صحیفه رضویه» هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما