loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گنبد کبریا: پژوهشی پیرامون تاریخچه ی تخریب قبور اهل بیت (ع)

ناشر دلیل ما

نویسنده حیدرعلی جعفری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 136

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33246 10003022
75,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حیدرعلی جعفری در کتاب «گنبد کبریا»، تاریخچه ی تخریب قبور اهل بیت علیهم السلام در بقیع، عتبات عالیات و مشهد مقدس مورد بررسی قرار داده است.

بنا به سنت دیرین ایرانیان و همه ی ملل جهان، تکریم اعاظم و بزرگان رایج بوده است. پس از ظهور اسلام نه تنها از این سنت نهی نشد، بلکه به این امر تشویق و سفارش گردید.

بنا به قرآن کریم، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم، اسوه ی حسنه و الگوی نیکویی برای انسان ها است. ایشان به زیارت مادر بزرگوار خود حضرت آمنه می رفتند و قبر ایشان را تعمیر و باز سازی می کردند. در نتیجه با توسل به سیره ی رسول خدا به این امر مسلم دست می یابیم که تکریم بزرگان از سنت های قطعی ایشان بوده است؛ لذا ما نیز باید از این سنت نیکو پیروی نموده و در پی تکریم قبور بزرگان دینی بر آییم.

از جمله بزرگانی که تکریمشان وظیفه ی هر مسلمانی است خاندان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم هستند که خداوند متعال در شأن آنان فرمودند: «قل لا اسئلکم علیه اجراً الا الموده فی القربی»

این نوشتار بر آن است تا با بیان تاریخ تخریب قبور ائمه معصومین علیهم السلام از گوشه ای از ظلم هایی که به خاندان وحی بعد از شهادتشان شد پرده برداری کند.

این کتاب شامل سه بخش است که در هر گفتار بازنگری مجددی به تخریب قبور و هتک حرمت قبور اهل بیت علیهم السلام انجام شده تا به نقاط تاریکی از تاریخ روشن شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما