loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

از عاشورای حسین علیه السلام تا عاشورای شیعه

5 (2)

ناشر خیمه

نویسنده محمد اسفندیاری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 182

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

بازشناسی عاشورا نه شناخت یک روز، که شناخت بزرگترین حماسۀ انسانی است، و نه فقط فریضهای شرعی، که ضرورتی تاریخی است. در صحیفۀ تاریخ هیچ روزی چون صفحۀ عاشورا نیست. امویان و امویاندیشان بسی کوشیدند تا این صفحه را از تاریخ پاک کنند، امّا نتوانستند. صفحۀ عاشورا گشوده ماند، ولی عدّهای به آن ننگریستند، و عدّهای فقط بر آن گریستند.
و همۀ سخن این است که عاشورا نسخۀ اشک نیست، نسخۀ آزادگی است. نه اینکه نباید بر آن گریست، بلکه نباید فقط بر آن گریست. این نسخه بس است تا حیات هر ملّت را دیگرگون کند و افسر آزادگی بر سر هر انسان نهد. در جامعهای که امام حسین هست، آزادگی نیز هست، و آنجا که حسین نیست، آزادی نیز نه. و البتّه منظور نه نام حسین، که راه حسین است. با این راه به کجاآباد آزادی میتوان رسید.
پس نه آیا باید این راه را شناخت؟ و نه مگر غبار تحریفات را باید از این راه زدود؟ این رساله، این رسالت را عهدهدار است.

این کتاب از چهارده فصل تشکیل شده است: حماسه عاشورا؛ تراژدی عاشورا؛ نگاه عاطفی، نگاه سیاسی؛ هدف کشی از قیام امام حسین علیه السلام؛ آفت گزافه گویی؛ هدف سازی از گریه؛ پدیده روضه خوانی؛ بدعت قمه زنی؛ ضرورت اصلاح؛ عاشورا: نزاع کفر و دین؛ عاشورا: نزاع عدل و ظلم؛ تاریخ، قربانی فقه؛ کارنامه عاشورانگاری.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما