loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منبع کنترل در مدیریت آموزشی با تاکید بر دیدگاه امام علی علیه السلام

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده مهدیه قدسی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 248

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33299 10003022
224,000 201,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

یکی از ارکان مهم و عناصر حیاتی در یک مدیریت سالم و کارآمد، وجود نظامی کامل و دقیق برای کنترل و نظارت است. بنابراین یکی از وظایف اصلی مدیر سازمان ، نظارت و کنترل می باشد. انجام هر فعالیتی در سازمان، در صورتی موفق و اثربخش خواهد بود که کنترلهای لازم نسبت به آن به عمل آمده باشد. مدیران به وسیله کنترل، نسبت به نحوه ی تحقق هدف ها و انجام عملیات آگاهی می یابند و قدرت پیگیری پیدا خواهند کرد، تا در صورت وجود هرگونه انحراف از اهداف و برنامه ها و تخطی از انجام عملیات، توان اصلاح آنها را پیدا کنند هیچ سازمانی بدون داشتن یک سیستم دقیق و جامع کنترل، نمی تواند از منابع و امکانات خود به درستی استفاده کند و در تحقق هدف های خود موفق باشد، از جمله این سازمانها، سازمانهای آموزشی می باشد. مولف در این کتاب به بررسی منبع کنترل در مدیریت آموزشی با تاکید بر دیدگاه امام علی(ع) پرداخته و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است سپس با تهیه پرسشنامه و گرفتن نظر متخصصان مدیریتی و مذهبی در صدد این است که بررسی نماید دیدگاه امام علی (ع) را در چه سطحی از سطوح مدیریت آموزشی می توان به کار برد.

در این پژوهش، دیدگاه امام علی علیه السلام لابه لای سخنان و نامه های آن حضرت به والیان مناطق مختلف برداشت شده است. مجموعه سخنرانی ها و نامه های حضرت در باب نظارت و کنترل از کتاب نهج البلاغه (به عنوان منبع اصلی تحقیق)، غررالحکم و دررالکلم، اصول کافی، بحارالانوار و... (به عنوان منابع مکمل تحقیق) استخراج گردیده و با برقراری پیوندی نو میان آن ها و انسجام بخشیدن بدان به یک مجموعه منظم و هماهنگ تبدیل گردیده است.

اهداف کتاب حاضر عبارتنداز: بررسی منبع کنترل در مدیریت آموزشی با تأکید بر دیدگاه امام علی علیه السلام؛ ارائه راهکارهایی جهت افزایش کنترل اثربخش در سازمان های آموزشی با تأکید بر دیدگاه امام علی علیه السلام؛ تعیین شیوه های نظارت و کنترل در مدیریت از دیدگاه امام علی علیه السلام؛ تعیین چگونگی بکارگیری دیدگاه امام علی علیه السلام در کنترل سازمان های آموزشی؛ مقایسه نظرات مدیران و معلمان در مورد به کارگیری شیوه های نظارت و کنترل در سازمان های آموزشی از دیدگاه امام علی علیه السلام.

سؤالات مدنظر نگارنده به شرح زیر می باشد: شیوه های نظارت و کنترل در مدیریت از دیدگاه امام علی علیه االسلام کدامند؟ نحوه به کارگیری دیدگاه امام علی علیه السلام در کنترل سازمان های آموزشی چگونه است؟ آیا بین نظر مدیران و معلمان در مورد به کارگیری شیوه های نظارت و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد؟

کتاب در قالب پنج بخش تنظیم شده است. بخش اول تحت عنوان «طرح تحقیق»؛ به بررسی کلیاتی از تحقیق از جمله بیان مسئله، ضرورت تحقیق، اهداف و سئوالات تحقیق و ... اختصاص دارد. بخش دوم با عنوان «ادبیات تحقیق»؛ در سه فصل پیرامون کنترل در مدیریت آموزشی؛ بررسی پیشینه مربوط به مبانی نظری منبع کنترل از دیدگاه امام علی علیه السلام؛ و ادبیات تحقیقات انجام شده در کشور به بحث و بررسی پرداخته است. بخش سوم به روش تحقیق اختصاص دارد. بخش چهارم نیز با عنوان «تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش»؛ در دو فصل پیرامون تجزیه و تحلیل یافته های مرتبط با شیوه های نظارت و کنترل در مدیریت آموزشی از دیدگاه امام علی علیه السلام و تجزیه و تحلیل یافته های مرتبط با چگونگی به کارگیری دیدگاه امام علی علیه السلام در کنترل سازمان های آموزشی به بحث و بررسی پرداخته است. بخش پنجم نیز به نتیجه گیری و پیشنهادهای ارائه شده جهت تحقیقات بعدی اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما