loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دعا از منظر حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی

ناشر انقلاب اسلامی

نویسنده علیرضا برازش

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 156

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

سه فایده؛ سه دستاورد؛ سه جهت و سه نکته درباره ی دعا؛ بارها و بارها از زبان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شنیده شد و الحق که دو نکته ی آن در میان مردم و حتّی متدیّنین و افراد مأنوس با دعا و نیایش، غریب و مغفول بود و هست. و حتی در کتب تألیف شده درباره ی دعا و نیایش نیز به نحو شایسته بدان پرداخته نشده است.

این غفلت و نقص فراگیر، بارها و بارها توسط معظم له هشدار داده شد و برای فتح باب؛ بعضا نکات بکر و نابی از معارف پنهان در لابه لای ادعیه را ـ البته با توجه به محدودیت زمانیِ خطبه ی نماز یا مجلس سخنرانی ـ بیان می فرمودند.

توفیق هم کلام شدن با پروردگار؛ مناجات و صحبت خودمانی با حضرت حق، خیلی با ارزش تر از پاداشهای دنیوی و حتّی اخروی است. ایشان این فایده را مهمترین، و درک این اهمیّت را کلیدی ترین نکته ی مبحث دعا می دانستند و می دانند.

منبع تدوین این کتاب، نرم افزار جدیدالانتشار «حدیث ولایت» از منشورات مشترک «مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی» و «مؤسسه ی حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای» بوده است

من توصیه می کنم که ارتباطات بچه ها با خدا، ارتباطاتِ با توجه و باحالی باشد؛ بخصوص نمازها را با حال بخوانند. دعا که می خوانند، با حال و با توجه بخوانند و بدانند با چه وجودی حرف می زنند و چه می خواهند و بدانند این خواست، پاسخ دارد. در قرآن، به ما گفته شده است: «ادعونی استجب لکم»؛ مرا بخوانید تا به شما پاسخ دهم. یکجا دارد: «و سئلوا اللَّه من فضله» از فضل خدا طلب کنید و بخواهید. اینها وعده های الهی است و وعده های الهی، صادقترین وعده هاست.
ضمناً، از کوچک بودن خواسته هم ابا نداشته باشید. خواسته های کوچکِ کوچک را هم از خدا بخواهید. در روایت است که حتّی بندِ کفش خود را - که چیز خیلی حقیری است - از خدا بخواهید. روایتی است از امام باقر(ع) که می فرماید: «وَ لَا تُحَقِّرُوا صَغِیراً مِنْ حَوَائِجِکُمْ فَإِنَّ أَحَبَّ الْمُؤْمِنِینَ إِلَی اللَّهِ تَعَالَی أَسْأَلُهُم»؛ «حاجتهای کوچک را حقیر نشمارید و از خدا بخواهید».
دعا را باید شناخت. دعا در عین اینکه دلِ انسان را با خدا متّصل و جان آدمی را سرشار از صفا و معنویت می کند، فکر و ذهن او را هم هدایت می نماید. این دعاها درس است. اگر در معانی این دعاها تدبّر کنیم، بزرگترین هدیه های معنوی الهی را در اینها خواهیم یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما