loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ فلسفه اسلامی - جلد چهارم

مجموعه آشنایی با فلاسفه اسلامی - 41

ناشر حکمت

مترجم جمعی از مترجمان

زیر نظر سید حسین نصر | الیور لیمن

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 365

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این مجموعه که حاصل تلاش بسیاری از نویسندگان است. علاوه بر بحث از تک تک فیلسوفان برجسته اسلامی از مفاهیم و اصطلاحات کلیدی این فلسفه و نیز از زمینه های تاریخی فرهنگی و مذهبی آن سخن رفته است. این مجموعه در حال حاضر یکی از بهترین آثار منتشر شده در زمینه تاریخ فلسفه اسلامی به شمار می رود.

جلد چهارم که ادامه سه جلد قبلی است، شامل پنج بخش است؛ بخش اول «فلسفه و بخش های آن» شامل: مابعدالطبیعه، منطق، معرفت شناسی، فلسفه سیاسی، ادبیات، زبان، عرفان، اخلاق و فقه می شود.
بخش دوم به بررسی مسیحیت میانه و یهودیان اروپا و فلسفه جدید غرب و بخش سوم «فلسفه اسلامی در جهان جدید» به بررسی اوضاع فلسفه در ایران، هند، پاکستان، جهان عرب و ... پرداخته است.
وی اظهار کرد: «تفسیر فلسفه اسلامی در غرب» عنوان بخش چهارم است که نویسنده به شرق شناسی و فلسفه اسلام، هانری کربن؛ آثار و تأثیرات او، فلسفه اسلامی در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی و امکان فلسفه اسلام می پردازد.
بخش پنجم این کتاب «کتاب شناسی» نام گرفته است که شامل راهنمایی بر منابع کتاب شناسی و مقدمه هایی کلی بر فلسفه اسلامی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما