loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معاد

ویراست دوم

ناشر حکمت

نویسنده غلامحسین ابراهیمی دینانی

ویراستار محمدجواد اسماعیلی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 348

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33446 10003022
240,000 228,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

معاد از جمله مسائلی است که ذهن انسان را بسیار به خود مشغول داشته است. انسان همچون همه موجودات دیگر به تبع غریزه، خواهان بقا و حفظ نفس است، اما تجربیات و واقعیات زندگی، او را به این نتیجه وا می دارد که زندگی کنونی او جاودان نخواهد بود و زمانی به پایان خواهد رسید. این واقعیت برای بشر، این مساله را ایجاد می کند که هنگام مرگ چه اتفاقی برای او خواهد افتاد، آیا او به ورطه نیستی می افتد یا تجربه زندگی از نوعی دیگر را آغاز خواهد کرد.

از مهم ترین خصوصیات ادیان الهی این است که خبر از حیاتی دیگر پس از مرگ را به انسان داده اند و به این وسیله معنایی خاص نیز به زندگی کنونی انسان بخشیده اند.

این مساله نزد فیلسوفان و متکلمان و عرفا نیز مطرح شده است و هر یک از منظری خاص به این مساله نگریسته اند و ادبیات گسترده ای را در این زمینه پدید آورده اند. گواه این سخن، رساله های گوناگونی است که با عنوان هایی نظیر المبدأ و المعاد، آغاز و انجام، اثبات المعاد و... نگاشته شده است.

معاد از دیدگاه حکیم مدرس زنوزی نوشته دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی از جمله آثاری است که در آن از منظری خاص به مساله مهم معاد پرداخته شده است. این اثر اولین بار سال 1368 شمسی منتشر شد و کتاب «معاد» ویرایش جدید و تکمیل آن اثر است.

دکتر دینانی بر این ویرایش نخست یک مقدمه مفصل 46 صفحه ای افزوده است. در بخشی از این مقدمه می خوانیم: «مرگ معدوم شدن و نابودی نیست بلکه با ترک تعلق از این جهان، شیوه ای دیگر از زندگی آغاز می گردد.» البته درباره این مساله که شیوه زندگی انسان پس از مرگ چگونه است و تا چه اندازه با زندگی در این جهان سنخیت و مناسبت دارد، بحث و بررسی بسیار انجام و سخن های فراوان گفته شده است. موضوع بحث و بررسی در این اثر نیز همین است که حقیقت آنچه تحت عنوان معاد مطرح می شود، چیست و زندگی انسان در رستاخیز چه شکل و شیوه ای دارد؟

عناوین فصول کتاب عبارتند از: نفس و بدن، ترکیب هیولا و صورت اتحادی است، آنچه در دو حال باقی می ماند از سنخ صورت است، علاقه نفس و بدن اتحادی است، ارتباط عرض و موضوع آن، مساله کمون و بروز، مساله قوس نزول و صعود؟، حیات عالم آخرت، درک حقیقت معاد، معرفت به حق و اسماء و صفات الهی، ظهور اسماء و صفات حق در مظاهر.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما