loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فروش اقساطی در نظام بانکداری بدون ربا

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده حسن جلالی

مستندساز سید عباس موسویان | غلامرضا مصباحی مقدم

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 460

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33451 10003022
230,000 207,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب دارای چهار فصل با عناوین فصل اول کلیات و مفاهیم، فصل دوم احکام و شبهات فقهی بیع مرابحه سفارشی، فصل سوم قرارداد فروش اقساطی و چالشهای فقهی و فصل چهارم قرارداد فروش اقساطی و شروط ضمنی می باشد.

پژوهش حاضر در پی دستیابی به پاسخ هایی در رابطه با دو مسئله اساسی است؛ نخست اینکه آیا قرارداد فروش اقساطی مزبور دارای پیشینه فقهی و روایی در فقه شیعه می باشد به گونه ای که بتوان چالش های فراروی را با نگاهی فقهی و شرعی برطرف نمود یا اینکه از امور مستحدثه می باشد؟ دوم اینکه آیا شبهات فقهی از جمله ربا واکل به باطل که از سوی برخی متوجه این نوع قرارداد می شود در اساس، صحت دارد یا خیر؟ فرضیه نگارنده در بدو ورود به بخش تئوری کتاب این بود که قرارداد فروش اقساطی در قانون بانکداری همان عقد مرابحه معروف در فقه و روایات است. بدیهی است که چون بخش میدانی کتاب منوط به ملاحظه عینی عملکرد سه گروه سیستم بانکی و کارکنان و مشتریان بانک بوده است از ارائه فرضیه در این زمینه که نوعی پیش داوری در مورد بخش مبهم کتاب به شمار می آمد خودداری شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما