loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فهرس مخطوطات آیه الله الخادمی الاصفهانی (م1405ق): مشفوعا بموجز ترجمته

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

مختصری از زندگینامه علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مرحوم آیة الله خادمی است. در این کتاب به مباحث زیر اشاره شده است:

خاندان:
ایشان از خاندان آل صدر اند و سلسلۀ نسب ایشان به امام موسی کاظم(علیه السلام) می‪رسد.

تحصیلات:
آیة الله خادمی دروس حوزه را از اصفهان و نزد شیخ علی مدرس یزدی، آقا میرزا اردستانی، میرزا احمد مدرس اصفهانی، میر محمّدصادق خاتون آبادی آغاز و در ادامه از محضر آخوند عبدالکریم گزی و میر سیّد علی مجتهد نجف آبادی و سیّد محمّد نجف آبادی استفاده نمود. بعد به نجف اشرف برای تکمیل دروس رفت و آنجا در محضر حضرات آیات سیّد ابوالحسن اصفهانی، میرزا حسین نائینی، آقا ضیاء عراقی، شیخ محمّدجواد بلاغی و سیّد ابوتراب خوانساری شاگردی کرد. و در آخر، در سنّ ۲۶ سالگی به مقام رفیع اجتهاد رسید.

آیة الله خادمی از نگاه عالمان:

در این قسمت نظر عالمانی چون علّامه شیخ آقا بزرگ تهرانی، علّامه سیّد محمّدعلی روضاتی، مرحوم سیّد مصلح‪الدین مهدوی، شیخ غلامرضا فیروزیان، مرحوم آیة الله سیّد مهدی یثربی کاشانی، شهید سپهبد صیّاد شیرازی، آیة الله مقتدایی و حجة الاسلام ابراهیمی درج شده است.

اجازات بزرگان به آیة الله خادمی:
در ادامه اجازات بزرگان به آیة الله خادمی آورده شده است که مجیزین عبارتند از: حضرات آیات آقا ضیاء عراقی، سیّد ابوالحسن اصفهانی، میرزا حسین نائینی، میرزا آقا اصطهباناتی و شیخ محمّدکاظم شیرازی.

آثار علمی:
آثارعلمی آیة الله خادمی عبارتند از: رهبر سعادت یا دین محمّد (صلّی الله علیه و آله)، تقریرات درس فقه میرزای نائینی، تقریرات درس اصول، حواشی بر کتاب مصباح الفقیه، رساله‪ای در عدم ارث زوجه از غیر منقول، رساله‪ای در لباس مشکوک، مباحث کلامی، مباحث منطق و مباحث فقهی و اصولی.

فعالیتهای آیة الله خادمی:
الف) تأسیس دارالتبلیغ اصفهان

ب) فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی

ج) فعالیتهای سیاسی و مبارزات

ارتحال:
... و بعد از سالها مجاهدت در صبح روز دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۶۳، جمادی الآخره ۱۴۰۵ در اصفهان درگذشت و پس از تشییع به مشهد منتقل و در حرم امام رضا (علیه السلام) به خاک سپرده شد.

زندگینامه خودنوشت آیة الله خادمی:
تولد جمعه سوم شعبان سنه ۱۳۱۹ قمری، فوت مرحوم والد در سنه ۱۳۲۴. تحصیلات تا سن سیزده سالگی در مدرسه علمیه اصفهان تا کلاس نهائی آن دوره و پس از آن اشتغال تام به تحصیلات علوم دینیّه و سطوح نزد مرحوم آقای حاج شیخ علی یزدی و مرحوم حاج سید میرزا اردستانی، و آقا میرزا احمد اصفهانی و سطح رسائل (فرائد) مرحوم شیخ مرتضی انصاری، خدمت مرحوم آیة الله آقای ملا عبدالکریم جزی و حاج میر سید علی نجف آبادی و سطح کفایه خدمت مرحوم آقای سید محمد نجفآبادی و خارج فقه و اصول در اصفهان خدمت مرحوم آیة الله آقای سیّد محمّدصادق خاتون آبادی و بعد از تشرّف به نجف خدمت مرحوم آیة الله آقای آقامیرزا حسین نائینی و آقای آقاسیّد ابوالحسن اصفهانی و آقا ضیاءالدین عراقی و درس مذاهب در نجف اشرف خدمت مرحوم آیة الله شیخ جواد بلاغی و رجال در نجف در خدمت مرحوم آیة الله سید ابوتراب خوانساری بوده.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما