loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سکولاریسم و عوامل اجتماعی شکل گیری آن در ایران

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3364 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پیش رو از مقدمه، دو بخش، نتیجه گیری و فهرست منابع تشکیل شده است.

بخش اول از سه فصل و همچنین بخش دوم نیز از 3 فصل تشکیل شده است. بخش اول به صورت کلی در خصوص سکولاریسم در جهان غرب و نحوه پیدایش آن و زمینه های شکل گیری مفهوم سکولاریسم در غرب می پردازد.
در فصل اول این بخش به بررسی مفهوم دنیاگرایی و ارتباط معنایی آن با سکولاریسم، تعریف سکولاریسم، معنای شش گانه سکولاریزاسیون، تفاوت سکولاریسم با سکولاریزاسیون ولائیسم، نقطه آغازین سکولاریسم، سکولاریسم به مشابه ایدئولوژی، رشد و منظور مفهوم سکولازیسم می پردازد.
در فصل دوم آن به پیدایش سکولاریسم اشاره دارد. نویسنده در این راستا به عواملی که زمینه ساز ظهور و پیدایی اندیشه سکولاریسم می گردد مطالبی ارائه می کند. و در فصل سوم هم به اصول و مبانی سکولاریسم می پردازد. لذا در این فصل نویسنده مواردی را که در ایجاد و اصول و مبانی سکولاریسم موثر می داند بیان می کند.

بخش دوم به طور کلی به موضوعات مورد بحث پیرامون اندیشه سکولاریسم و چگونگی ظهور و پیدایش آن را در جامعه ایران می پردازد.
در فصل اول این بخش به تفاوت های آشکار میان اندیشه اسلامی و سکولاریسم می پردازد و برای تشریح این موضوع به رابطه دین و سیاست، ادعای عدم نیاز به دین و نقد آن، دین ثابت و نیازهای متغیر و ارزیابی آن، دین حداقلی، فرضیه ای نا تمام، نا کار آمدی مدیریت فقهی در عصر حاضر و ارزیابی آن ، نقش فقه شیعی در سکولاریزاسیون می پردازد.
در فصل دوم آن به شکل گیری سکولاریسم در ایران پرداخته و فراماسون ها، انجمن های سری، احزاب سیاسی و ... می پردازد.
در فصل سوم هم به حاکمیت سکولاریسم در ایران می پردازد.
در انتها هم مولف محترم به نتیجه گیری پرداخته و چند نکته را گوشزد می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما