loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقه رسانه - جلد اول

ناشر تسنیم اندیشه

نویسنده مهدی طائب

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 381

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

رسانه امروز در خدمت بشر است، چنان که در طول تاریخ با شکل های متفاوتی در خدمت بشر بوده است. بر رسانه، هم قواعد بشری می تواند حاکم باشد و هم قواعد الهی. آن چه که دارای عاقبت است، رسانه ایست که قواعد الهی بر آن حاکم باشد. گو این که ممکن است در ظهور و بروز نتایج با تأخیر همراه باشد. برای رسیدن به رسانه الهی، باید فقه آن را به دست آورد. فقه رسانه یعنی قواعد و مقررات الهی لازم الاجرا در به کارگیری رسانه.
کتاب حاضر در سه فصل کلی «تأسیس، مدیریت و برنامه ریزی رسانه»، «حکم محتوای رسانه» و «استفاده از زن در رسانه» نگاشته شده است. در فصل اول «دلایل وجوب تأسیس رسانه» و «مدیریت رسانه» بررسی شده اند. در فصل دوم چارچوب های حاکم بر محتوای رسانه از منظر محدودکننده و الزام آور (کذب، توریه، مبالغه و تهمت) توضیح داده شده اند. در فصل آخر نیز موضوعاتی چون: جایگاه زن از دیدگاه اسلام، مسجد رفتن زنان، دیه زنان، حکم حجاب در اسلام، حکم آرایش، حضور زن در معاملات، حکم شنیدن صدای زن و غیره مورد بررسی واقع شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما