loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تشیع: دین کامل، کمال دین

ناشر حکمت

نویسنده حسین غفاری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 640

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33814 10003022
200,000 190,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر درصدد معرفی ماهوی مکتب تشیع به عنوان یک نگرش کاملاً متفاوت در بنیاد تفکر دینی و با رویکرد عقلی است که دارای جهان بینی و انسان شناسی کاملاً متمایز با قرائت رسمی اهل سنت از مکتب اسلام است. حاصل این معرفی ارائه محور های سه گانه برای ماهیت تشیع به عنوان اجزای ذاتی این مکتب است.

کتاب به چهار بخش عمده تقسیم می شود؛ بخش اول، عهده دار تبیین اندیشه اصلی و محوری تفکر شیعی، یعنی جهان بینی و انسان شناسی عرفانی آن است. بخش دوم، ضمن ارائه ادله اثبات ولایت معنوی برای پیامبران و ائمه(ع)، همچنین به مبحث مهمی درباره کارکرد عینی ولایت معنوی و تمایز هدایت معنوی عینی از هدایت مفهومی و عقلانی می پردازد.

بخش سوم عهده دار محور عقلانیت تفکر شیعی است و بخش چهارم که تقریباً از بخش سوم غیر قابل انفکاک است به فلسفه سیاسی شیعی، چگونگی و چرایی تحقق نظام امامت بعد از رسول اکرم (ص) و چالش های نظری و عملی آن با نظام خلافت در تاریخ و اندیشه سنی می پردازد.

در این اثر کوشیده شده تا تمامی جهات لازم برای یک معرفی جامع و مانع از اندیشه شیعی در همین مجلد حاضر ارائه شود، به گونه ای که خواننده علاقه مند و دقیق النظر با مطالعه دقیق این متن از مراجعه به هر اثر دیگری برای احراز ماهیت تفکر شیعی و متقابلاً فکر سنی غالب در تاریخ گذشته و معاصر بی نیاز باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما