loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نصاب مولوی: گزیده اسماعیل انقروی از مثنوی

ناشر حکمت

نویسنده جلال الدین محمد مولوی (مولانا)

تصحیح و تعلیق محمودرضا اسفندیار

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 259

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33871 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نصاب مولوی گزیده ای است از مثنوی مولوی که رسوخ الدین اسماعیل انقروی، شارح بزرگ مثنوی، بنا به درخواست شیخ الاسلام یحیی افندی (د.1053ق/1643م) آن را در سال 1041ق/1631م یعنی آخرین سال حیات خود به فارسی تألیف کرده است. دائره المعارف ترک، نصاب مولوی را بعد از شرح مثنوی از مهمترین آثار انقروی دانسته است.

نصاب مولوی از سه قسم تشکیل یافته است: قسم اول در باب طریقت، قسم دوم در باب شریعت و قسم سوم در باب معرفت و حقیقت است. هرقسم مشتمل بر ده باب است اما هر باب قسم سوم ده درجه نیز دارد. این درجات از یقظه آغاز و به توحید پایان می یابد. مولّف در تنظیم اثر خود از منازل السّائرین خواجه عبدالله انصاری و مصباح الهدایة عزّالدین محمود کاشانی بهره برده است.

مؤلّف ابتدا درباره هر باب و هر درجه تعریف و توضیحی نسبتاً کوتاه که بعضاً با استناد به آیات و احادیث و یا سخنان مشایخ تصوف همراه است، ارائه کرده و آنگاه به تناسب، ابیاتی را از دفاتر مختلف مثنوی نقل کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما