loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحلیل مضامین جهان شناختی نقوش اسلامی

مجموعه حکمت جاویدان 9

ناشر حکمت

نویسنده کیت کریچلو

مترجم حسن آذرکار

مستندساز سید حسین نصر

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 218

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا نشان دهد که برخلاف هنر مسیحی قرون وسطا که در آن صور و نقوش به پیش زمینه ای رانده می شود تا در مقابل آن شمایل مقدس بتواند نشان داده شود، در نقوش هندسی هنر اسلامی از قوانین ذاتی جهان شناختی موثر در کل عالم خلقت الهام گرفته می شود.

وی معتقد است، طرح های بی شمار در هنر اسلامی، در پیوند با ریاضیات فیثاغورس شکل گرفته است و می تواند تاییدی بر وحدت درونی و ذاتی همة اشیا در نظر گرفته شود.

وی هنر اسلامی منبعث از صورت هندسی را در صورت هندسی دایره متبلور می داند و به همین دلیل مباحث خود را با تمرکز به ارتباط صورت های هندسی با دایره دنبال می کند.

وی علت این کار را این گونه توضیح می دهد که دایره هم برای صورت هندسی و هم برای صورت زیست ریختی، رمزی تمام عیار از مبدا به شمار می رود.

لازم به ذکراست نویسنده در کتاب برای تبیین بهتر مطالب خود، به ترسیم نقوش هندسی متقارن و نامتقارن مرتبط با هر مبحث پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما