loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدل اسلامی اخلاق مصرف

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33934 10003022
145,000 130,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب به الگوی مصرف فرد و خانواده نظر داشته و معیارهایی اسلامی را به مخاطب ارائه می دهد.

تمام رفتارهای انسان، شخصیت حقیقی او را شکل می دهند. هدف اخلاق اسلامی شکل دهی ملکوتی انسان و صبغه خدایی دادن به اوست. اخلاقِ مصرف شاخه ای از اخلاق کاربردی و زیر مجموعه اخلاق اقتصادی است که با استفاده از ره آوردهای اخلاقی ـ اقتصادی، فقهی و ... مورد بررسی قرار گرفته است. اخلاق مصرف را می توان با رویکردهای سازمانی، اجتماعی، حرفه ای و مصرف فرد و خانوار بررسی کرد. این کتاب به مصرف فرد و خانوار ناظر می باشد که در اصطلاح اقتصاد خرد نیز همین معنا مقصود است.

در این کتاب تلاش شده است ضمن بررسی و استخراج مبانی، اهداف و انگیزه ها، معیارها و اصول و قواعد اخلاقی مصرف، مدلی تئوریک برآمده از آموزه های اسلامی برای اخلاق مصرف، ارائه شود تا گامی به منظور اصلاح الگوی مصرف و تحقق مدل اسلامی ایرانی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه جامعه اسلامی باشد.

فصل اول: مبانی و پیش فرض های نظری اخلاق مصرف، فصل دوم: اهداف و انگیزه ها، فصل سوم: ملاک رفتارهای مصرفی(میانه روی)، فصل چهارم: اصول ایجابی اخلاق مصرف، فصل پنجم: اصول سلبی اخلاق مصرف، فصل: ششم مدل اخلاق مصرف اسلامی، آثار و نتیجه های آن مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما