loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محی الدین الهی قمشه ای، حکیم معرفت و محبت

3 (2)

ناشر سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

گردآورنده کتاب ابوالحسن غفاری

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 853

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 33936 10003022
180,000 162,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که به معرفی حکیم الهی قمشه ای می پردازد؛ علاوه بر اینکه به خودی خود کاری ارزشمند و تکریم علم و معرفت است، فرصتی را فراهم نموده است تا علاوه بر آشنایی با نقش مهم او در تربیت شاگردان نام آور، تأثیر او در رشد و توسعه حکمت و عرفان و دیگر شاخه های علوم اسلامی بررسی شود.

این حکیم والامقام بر اینکه مدرسی توانمند و جامع معقول و منقول بود، نوآوری ها و ابتکارهایی دارد که بحث آنها در رشد و تولید علم از اهمیت به سزایی برخوردار است: دو مسئله حرکت حبی و فاعل بالعشق بودن حق تعالی را می توان نمونه ای از اندیشه ابتکاری وی دانست.

ناگفته نماند که در این کتاب سعی شده تا ضمن آشنایی با دیگر اندیشه های حکیم الهی قمشه ای، دست مایه بیشتر مقالات در راستای مسئله محبت و عشق قرار گیرد، بلکه بتوان با ترسیم درست و عالمانه مسئله عشق، ذهنیت های نادرست و منفی در تفسیر عشق اصلاح گشته و از این رهگذر خدمت مناسبی به جامعه علمی شده و فرهنگ سازی شایانی در جامعه در این باره صورت گیرد.

این کتاب شامل سه بخش است که در بخش اول: پیام و سخنرانی های همایش ـ بخش دوم: اندیشه های فلسفی عرفانی ـ بخش سوم: عشق و محبت مورد بررسی قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما