loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سنت گرایی؛ دین در پرتو فلسفه جاویدان

مجموعه حکمت جاویدان 1

5 (1)

ناشر حکمت

نویسنده کنت الدمدو

مترجم رضا کورنگ بهشتی

ویراستار حسین خندق آبادی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 488

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

از زمان نخستین نوشته های رنه گنون، یعنی چندی پس از شروع قرن بیستم، مکتب مهم و قابل توجه سنت گرایی با گنون، آناندا کوماراسوامی و فریتیوف شوان، که به عنوان شارحان برجسته جهان بینی دیرپای همۀ مردمان ماقبل تجدد شناخته می شوند، پا به عرصه ظهور گذاشت.
سنت گرایان عهده دار شرح و بیان فلسفه جاویدان اند که در بطن ادیان گوناگون و در پس صور متکثر سنت های متفاوت جهان قرار دارد. آنها در عین حال خود را وقف حفظ و تبیین صور سنتی ای ساخته اند که دلیل وجودی هر میراث دینی است و یکپارچگی صوری و، بر همین مبنا، اثربخشی معنوی آن را تضمین می کند.
این کتاب، در عین حال که به عنوان مقدمه ای بر سنت گرایی به طور کلی در نظر گرفته شده است، بر آثار فریتیوف شوان تمرکز دارد، کسی که مجموعه تألیفاتش کمال یافته ترین و شامل ترین بیان چشم انداز سنت گرایی است. مدعیات اساسی این پژوهش بدین شرح است: مکتب فکری منسجمی وجود دارد که آن را سنت گرایی می توان نامید؛ سنت گرایان نگرش عمیق و چالش انگیزی ارائه می کنند که شایسته توجه بیشتر کسانی است که به عمیق ترین مسائلی که به آنها می توان پرداخت اشتغال خاطر دارند؛ سنت گرایی نقد قدرتمند و سازش ناپذیری بر جهان بینی متجدد غربی است و لوازم مهمی برای مطالعه دین دربر دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما