loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شهروندی

دانش نامه - 23

ناشر حکمت سینا (سینا)

نویسنده ریچارد بلامی

مترجم عبدالرضا سالار بهزادی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 222

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34052 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

درآمدهای کلی بسیار خوبی برای آشنایی با مبحث شهروندی وجود دارند، اما به نظر من در غالب آنها گرایشی یه آسیب دیدن از یکی یا بیشتر از سه نقیصه زیر وجود دارد. نخست آن که آنها یا توسط دانشگاهیانی نوشته شده اند که بیش ازآن از اصطلاحات خاص حرفه ای استفاده می کنند که جذابیتی برای خواننده داشته باشد، یا توسط غیر دانشگاهیان و غیر متخصصانی که از آخرین تحقیقات دربارۀ موضوع یا بی خبرند، یا آن را نادیده می گیرند. دوم آن که آن نوشته ها به بهای نادیده انگاشتن بُعد سیاسیِ امر شهروندی بر جنبه هایِ اجتماعی، اخلاقی، یا حقوقی آن تمرکز دارند. سوم، آنها دیدگاهی خطی از تاریخِ شهروندی را همچون پیشرفتی مداوم و ثابت از یونان باستان تا به مفاهیم معاصر شهروندیِ جهان-شهری ارائه می دهند و از بسیاری مسایل و مشکلات در انتقال آرا و مفروضاتی که در واقع عمدتاً در گذشته های دور شکل گرفته بودند می گذرند و آنها را در مورد زمان حال به کار می برند. در این کتاب من کوشیده ام تا تصحیحی را در مورد هر یک از این کوتاهی ها به عمل آورم. اهداف من عبارت از این بودند که، نخست، بعضی از آخرین تحقیقات و تألیفات محققانه در مورد شهروندی را به شیوه ای قابل دستیابی ارائه دهم؛ دوم، ذات سیاسیِ غیر قابلِ تقلیل شهروندی را برجسته سازم؛ و سوم، برخی از چالش هایی را که اصلِ امکانِ شهروندی امروزه با آن مواجه است بررسی کنم. (متن کتاب، پیشگفتار، ص9)

پرفسور ریچارد بِلِّامی (Rihchard Bellamy) فارغ التحصیل دانشگاه کمبریج و مؤسسه دانشگاه اروپایی (EUI) در فلورانس است. وی در دانشگاه هایِ کمبریج و ادینبورگ به عنوان استاد یار (lecturer)، و سپس در دانشگاه های انگلیای شرقی، رِدینگ، اِسکس، و دانشگاه کالج لندن(UCL) با سمت استادی به تدریس پرداخته است و در 2005 در دانشگاه اخیر مدرسه سیاست عمومی (School of Public Policy) را بنیاد نهاد و به عنوان نخستین مدیر آن به کار پرداخت. وی در حال حاضر مدیر مؤسسه تازه بنیان نهاده شده اروپایی (European Institute) در UCL است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما