loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب طنز - جلد چهارم = The book of satire 4

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب سید عبدالجواد موسوی

تعداد صفحات : 144

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 3407 10003022
29,000 27,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب طنز چهار، با تیم شناخته شده سیدعبدالجواد موسوی در مقام گردآورنده منتشر شده است. ابوالفضل حری، محمد باقر انصاری، محمدعلی علومی، رویا صدر، محسن حکیم و کیومرث منشی زاده، مقالاتی در این کتاب نوشته اند و مطالبی از رابرت اس.گال و پرسیوال اورت ترجمه و منتشر شده است.
آسیب شناسی واژگان طنز، نخستین مقاله این کتاب است. ابوالفضل حری، کوشیده با کنکاشی در فرهنگ های فارسی پیرامون واژگانی که وجه مشترک همه آنها عنصر خنده و شوخ طبعی است، مطلب شایسته ای آماده و منتشر کند. او با کنار هم قرار دادن معانی واژگان حوزه طنز از فرهنگنامه ها و لغت نامه های معتبر فارسی، تفاوت و تقارن این واژگان را آشکار کرده است.
ساختار و ماهیت نمایش های شادی آور ایرانی، مبحثی است که محمدباقر انصاری در کتاب «نمایش روحوضی؛ زمینه، زمانه و عناصر خنده ساز» نیز دنبال کرده است. او ابتدا ریشه ها و پیشینه های شادی و شادمانی را در کلام ائمه معصومین (ع) جست وجو می کند و سپس با بیان گونه ها و نمونه های نمایش شادی آور از نوع ایرانی، مخاطب را با انواع این نمایش ها که سابق بر این در قهوه خانه ها، جشن ها، مهمانی ها و مجامع عمومی اجرا می شد آشنا می سازد.
شهرزاد طناز و نگاهی به انواع طنز و کارکردهای آن در بعضی از داستان های هزار و یک شب، عنوان مقاله محمدعلی علومی است و در ادامه این کتاب، رؤیا صدر، مقاله ای با موضوع «طنز در نشریات دانشجویی» نوشته است.
نگاهی به طنز در آثار کورت ونه گات را محسن حکیم معانی با عنوان «اعدام ادبیات با شلیک طنز» و ترجمه داستان «اجرت» از مجموعه بهترین داستان های کوتاه پرسیوال اورت را اسدالله امرایی برای این کتاب آماده کرده اند. گفت وگو با کیومرث منشی زاده همراه با ذکر شعر تاریخ تاریخ یا جغرافیای تاریخ از او، تعمق در خصلت کمیک و استراتژی های کمیکی در متون دریدا برای درک بهتر متون او، ساختار نمایش های شادی آور ایرانی و نظریه الکساندر پیرامون جوک ها و بخش های تشکیل دهنده شوخی کلامی از دیگر بخش های کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما