loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خورشید از غرب طلوع نمی کند

از سیر تا پیاز نیم قرن پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران

ناشر کتاب رواق اندیشه

نویسنده محمد علی لیالی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 356

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34095 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر در پنج فصل مطالبی را پیرامون پرونده هسته ای ایران، از آغاز تاکنون بازگو می نماید.
مولف در فصل اول با عنوان «مسیر»، به بیان کلیاتی در باب فناوری هسته ای می پردازد. سخنان مهم رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای لوزان در 20 فروردین ماه 1394، مرور سخنان رهبر انقلاب درباره مذاکرات از ژنو تا لوزان، تاملی بر فتوای تحریم سلاح هسته ای توسط رهبر معظم انقلاب، حمایت از دستاوردهای هسته ای در فضای مجازی، شعر و طنز درباره انرژی هسته ای، مختصری از روبط ایران و آزانس بین المللی انرژی اتمی، مروری بر شش قطعنامه شورای امنیت درباره برنامه هسته ای ایران، از جمله مباحث مطرح شده در این فصل می باشند.
در فصل دوم که «سرگذشت» نام دارد، فناوری هسته ای جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاکنون بررسی شده است. مطالبی چون: انگیزه شاه نسبت به ساخت سلاح هسته ای، فهرستی از رویدادهای هسته ای دوران پهلوی و بررسی انگیزه های آمریکا در فروش تجهیزات به ایران، گزارشی از وضعیت انرژی هسته ای ایران در زمان جنگ تحمیلی، بررسی روند پیشرفت هسته ای در دوران سازندگی و در دولت اصلاحات، مذاکرات ایران و آژانس پس از امضای پروتکل الحاقی و تعلیق، مروری بر کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای دکتر حسن روحانی، گزارشی از رویدادهای هسته ای ایران در دولت نهم، گزارشی از فکت شیت کاخ سفید از توافق لوزان، در این فصل بررسی شده اند.
«بازتاب»، عنوان فصل سوم کتاب بوده که مروری بر آرای منتقدان و موافقان توافق لوزان دارد. در این فصل نظرات برخی افراد چون: آیت الله جوادی آملی، حجت السلام ذوالنور، حمید رسایی، سید محمود نبویان، آیت الله علم الهدی و غیره ذکر شده اند.
عنوان فصل چهارم کتاب «ضرورت» می باشد که در آن کاربردهای صلح آمیز فناوری هسته ای در جهان امروز بررسی شده است.
در فصل آخر نیز واژه نامه و فرهنگ اصطلاحات و شخصیت ها آورده شده است. برخی اصطلاحات مانند: استاکس نت، رادیو دارو، آب سبک و سنگین، سو، سانتریفیوژ، کیک زرد و غیره در این قسمت توضیح داده شده اند. اصطلاحات حقوقی چون: جنبش عدم تعهد، گروه پنج به علاوه یک، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای، پیمان ان پی تی، موافقت نامه پادمانی آژانس و ... نیز تشریح شده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما