loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقتل الحسین به روایت شیخ صدوق (ره): امام حسین (ع) و عاشورا از زبان معصومان (ع)

ناشر نشر هستی نما

گردآورنده کتاب محمد صحتی سردرودی

راوی کتاب شیخ صدوق

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 368

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

یکی از کتاب های شیخ صدوق که به دست ما نرسیده کتاب «مقتل الحسین بن علی علیهما السلام » است. مولف احادیث مربوط به امام حسین (ع) را در 14 اثر بجا مانده از شیخ صدوق جستجو، جمع آوری، ترجمه کرده و نام آن را «مقتل الحسین به روایت شیخ صدوق» یا امام حسین و عاشورا از زبان معصومان گذارده است.
عاشورا پژوهان، پیوسته در این فکر و اندیشه بودند که جای مقتلی که به نقل از شاهدان عینی و از طریق محدثان شیعه روایت شده باشد خالی است، از این رو مقتل حاضر، سامان داده شده که افزون بر پر کردن خلأ یاد شده، دارای این امتیازها نیز هست.
نخست این که در این مقتل ، زندگی امام حسین (ع) و عاشورا از زبان پیامبر(ص) و پیشوایان معصوم (ع) نقل شده است و در این میان، سخنان امام سجاد (ع) ـ که خود درعاشورا حضور داشت و حوادث را از نزدیک دیده بود ـ بیشترین سهم را دارد.
دیگر این که اخبار و روایت های آن به صورت دقیق و مستند نقل شده است.
سه دیگر این که راوی این مقتل ، پر آوازه ترین محدث شیعی است که "رئیس المحدثین" وصف شده و با نام "شیخ صدوق "، شناخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما