loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

صور خیال در خمسه نظامی

ناشر امیرکبیر

نویسنده برات زنجانی

سال نشر : 1388

تعداد صفحات : 686

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دانستن نکته های دل انگیز یک اثر ادبی بدون آشنایی به اصطلاحات و تعبیرات آن اثر مقدور نخواهد بود و اصطلاحات ادبی آثار شعر نویسندگانی را که در نقش آفرینی از یکدیگر پیروی و یا از سنت پیشینیان تقلید کرده اند در کتب لغت و فرهنگنامه ها می توان یافت و کار خواننده و جست و جوگر در مورد اینها آسان می باشد.

اما برای دانستن مفاهیم و توصیفات آن دسته از گویندگان که سبک نو آورده و در تشبیه و استعاره و کنایه و مجاز تصویر تازه به کار برده اند فرهنگهای موجود کمکی نمی کنند.

نویسنده برای رسیدن به این منظور خمسه نظامی را که بزرگترین شاهکار بزمی ادبیات فارسی است مورد مطالعه قرار داده و کلیه صورخیال به کار رفته را استخراج و سپس به ترتیب الفبا مرتب کرده است و ملایمات و مناسبات هر یک را در کنار راست بیت و شماره صفحه و علامت اختصاری مثنوی مربوط به آن را در سمت چپ بیت آورده تا چنانچه به مطالعه پیش و پس آن بیت رغبت افتاد پیدا کردن آن برای جوینده سهل و آسان باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما