loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سید جمال الدین اسدآبادی

چهره های درخشان

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در مجموعه چهره های درخشان ده ها چهره ی درخشان سیاسی ،علمی و فرهنگی کشور در صد سال اخیر در قالب زندگی نامه داستانی معرفی شده اند که مطالعه آن ها برای نوجوانان چراغ راه و پشتوانه ای برای انگیزه های علمی نوجوانان خواهد بود.
سید جمال الدین اسدآبادی (1254-1314 ق)، یکی از بارزترین شخصیت های فکری جهان اسلام می باشد. وی با آگاهی از این مساله که ملل دیگر جهان، بدون تحولات فکری قادر نبوده اند جامعه خود را دگرگون کنند و به پیشرفت هایی نایل شوند، انقلاب فکری در جهان اسلام را ضرورت اساسی زندگی مسلمین تلقی کرده و خواهان اصلاحات اساسی در امور آنان بود. سید، برای بیداری وجدان ملل مسلمان و غرب، آن ها را متوجه عقب ماندگی سیاسی و فکری جامعه خود کرد. بنابراین شناخت سید جمال و تعیین جایگاه او در تاریخ اسلام و به ویژه تعیین نقش او در جریان نوگرایی دینی، به سبب پیشگامی وی، از اهمیت به سزایی برخوردار است. نگارنده در کتاب حاضر برای فهم نسبت جریان نوگرایی دینی و تجددگرایی اسلامی و شناخت دیدگاه سید جمال نسبت به مفاهیم اصولی در اسلام و تاریخ معاصر ایران و دنیای اسلام تلاش کرده است. وی دیدگاه های سید جمال را در زمینه مباحثی چون قرآن، تاریخ، استعمار، پروتستانتیسم اسلامی، غرب، انحطاط شناسی و... بررسی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما