loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابوالفضل بیهقی

فرزانگان

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه فرزانگان، دربردارنده ی زندگی نامه ی داستانی چهره های بزرگ علمی و فرهنگی ایران در قرون گذشته است که نوجوانان را با قرن ها تلاش علمی و فرهنگی فرهیختگان ایران زمین آشنا می کند.
در این جلد از مجموعه 'فرزانگان 'سال شمار زندگی و زندگی نامه داستانی 'ابولفضل بیهقی 'مورخ قرن پنجم هجری, به همراه گزیده هایی از متن تاریخ بیهقی, همچینی توضیح اعلام متن و فهرست منابع برای گروه سنی 'د 'و 'ه ' به چاپ رسیده است .بیهقی در سال 385ه.ق در حارث آباد بیهق متولد شد و مدت ها شغل دبیری دیوان رسالت سلطان محمود غزنوی را به عهده داشت .وی در اثر اختلافات داخلی دربار غزنوی پس از مرک سلطان محمود دستگیر و مدتی زندانی شد و مقدار زیادی از دست نوشته هایش از بین رفت .سرانجام در سال 448از دیوان رسالت کناره گیری کرد و در گوشه عزلت به نگارش اثر خود 'تاریخ بیهقی 'اهتمام نمود . او سرانجام در سال 470ه.ق درگذشت .اکنون تنها بخش اندکی از تاریخ بیهقی به دست ما رسیده که ماخذی بسیار مهم برای تاریخ و تاریخ ادبیات ایران محسوب می شود .در پایان کتاب شرح و توضیحی برای 49نام ضمیمه شده است که از آن جمله اند :حارث آباد, نیشابور, غزنین, غزنویان, سلطان محمود غزنوی, بونصر مشکان, توس, فردوسی, ابوریحان بیرونی, تاریخ ناصری, تاریخ محمودی, گوزگانان و حسنک وزیر .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما