loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش شناسی هنر

ناشر موسسه فرهنگی پژوهشی چاپ و نشر نظر

نویسنده لوری آدامز

مترجم علی معصومی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 272

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

روش شناسی تاریخ هنر و تحلیل هنری، بیانگر شیوه های متفاوت در تفسیر هنر است. از آنجا که همه آثار هنری به نوعی معرف خالقان خود و فرهنگ آنها و همچنین متکی به رسانه هایشان هستند، هر اثر در نوع خود می تواند پیچیده و احتمالا دارای معانی چندگانه ای باشد. نگارنده در کتاب حاضر، روش شناسی عمده ای را مورد بررسی قرار می دهد که در رشته های متعددی چون روش شناسی رسمی، نگاه سنجی و نگاره شناسی، مارکسیسم، فمینیسم، زندگی نامه و خودزندگی نامه، نشانه شناسی ـ ساختارگرایی و پساساختارگرایی ـ و روانکاوی مورد استفاده قرار می گیرد. افزون بر آن نگارنده در این کتاب پاره ای از روش شناسی های خوانش تصویر، تندیس و آثار معماری را نیز بررسی کرده است.
برخی از مباحث مندرج در کتاب به قرار زیر است:
بررسی کلی ماهیت هنر، شمایل نگاری و شکل گرایی، بررسی روش های مارکسیسم و فمنیسم، به عنوان روش هایی زمینه ای که هم از رویکردهای شکل گرا و شمایل نگار بهره می گیرند و کامل تر می شوند و هم به بحث درباره آنها می پردازند و بررسی روش شناسی های نشانه شناسیک منشعب از زبان شناسی، فلسفه زبان و نقد ادبی که رویکردهای ساختارگرایی و پس از ساختارگرایی و ساخت گشایی را دربرمی گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما