loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چیستی انسان در اسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34433 10003022
105,000 94,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

روشن ترین آگاهی انسان از عالم هستی، آگاهی او از خویشتن است از این رو انسان به عنوان موضوع آگاهی، پنجره ای باز به سوی جهان هستی، و بهترین نکته ی شروع برای جهان شناسی و خداشناسی است. بر همین اساس ادیان الهی بر خودشناسی تأکید بسیار دارند.

در این کتاب به موضوعاتی مانند سرشت و فطرت انسان، ساحت های وجودی او و نمودهای انسان در متون اسلامی پرداخته است. همه شاخه های علوم انسانی که هر کدام درباره هست ها و بایدهای انسان سخن می گویند، می توانند با مراجعه به دین، نگاه خالق انسان به انسان را دریافته و با دیدی فراخ تر و ژرف تر، انسان را فهم کنند. شناخت جامع انسان پیش نیاز همه سیاست گزاران امور بشری است و تلاش آنان در هر ساحتی اعم از فرهنگ، اقتصاد تعلیم و تربیت، سیاست و... براساس شناخت انسان است. در نظر نگرفتن ابعاد وجودی انسان، تمایلات و گرایش های شکفته و ناشکفته، ثابت ها و متغیرهای او، انسانی غیر واقعی و ناموزون را ترسیم خواهد کرد و دانش های مبتنی بر آن همچون بنای کژبنیاد خواهد بود.

این کتاب در دو بخش انسان شناسی و فطرت ـ بخش دوم: ساحت ها و نمودهای انسان تهیه و تنظیم شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما