loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ پس فردایی عالم

ناشر امیرکبیر

نویسنده مصطفی بیات

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 224

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

فردید یکی از روشنفکران ایرانی است که بیشترین تأثیر را بر متفکران بعد از خود داشته است. او به ریشه شناسی کلمات و مفاهیم بسیار اهمیت می داد و با کاوش های اسم شناسانه و وام گرفتن از اندیشمندان و عرفای اسلامی، فلسفه هایدگر و غور در متون دینی به مطالبی نو دست یافت که تجددگرایان و سنت گرایان را به محاجه و چالش واداشت. او در انتخاب کلمات بسیار دقیق بود. فردید در مقام فیلسوف مفهوم تازه ای را به زبان فارسی عرضه داشت که سرنوشت تاریخی بسیار مهمی یافت و آن مفهوم غرب زدگی است. اسم شناسی در فلسفه فردید از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و یکی از مبادی اش است. از مبادی دیگر او افکار هایدگر و ابن عربی است. علم به ادوار تاریخی، قلب اندیشه فردید است و جایی است که مقدمات اندیشه ای او در آن به هم می پیوندد و مبنایی برای نظام پردازی وی می شود. او با التقاط این سه مبادی، فلسفه ویژه خود را بنا گذاشت و به راستی به عنوان فلسفه جدید ایران شناخته شد.
کتاب حاضر بر آن است تا به تبیین و استخراج منابع فکری او و دیدگاهش به انقلاب و انتظار بپردازد و همچنین موعودیت در تفکر شیعی را تحلیل نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما