loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عدالت (از منظر مردم سالاری دینی و لیبرال)

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34508 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مفهوم بنیادین عدالت به مثابه دغدغه ای خاموشی ناپذیر در تاریخ اندیشه ورزی سیاسی ـ اجتماعی، آوردگاه بحث و نظر اندیشمندان بوده است. عدالت مبتنی بر پی رنگ اصول دموکراسی لیبرال، سرانجام بسامان خود در تأمین همه نیازهای فرد می جوید؛ اما عدالت در رویکرد مردم سالاری دینی و خاستگاه اسلامی اش از ریشه های خلقت فطری این نیاز در انسان معنا می گیرد.
کندوکاو مباحثی چون چیستی اصول دموکراسی لیبرال و مردم سالاری دینی و عدالت از منظر مردم سالاری دینی و دموکراسی لیبرال راهی است برای نقد و بررسی این مقوله در آن دو رویکرد و چگونگی راهکارهای تحقق آن در اندیشه مردم سالاری دینی.

این کتاب در هفت گفتار تنظیم شده است.
در گفتارهای اول و دوم به تبیین مفاهیم بحث و اصول نظری هر یک از مکاتب پرداخته؛ در گفتارهای سوم، چهارم و پنجم به نگرش هریک از این دو مکتب به عدالت، اشاره و نظرگاه هریک به عدالت مورد نقد و بررسی قرار گرفته شده است.
پس از روشن شدن مرزهای مردم سالاری دینی و جداسازی آن از دموکراسی لیبرال، در گفتار ششم، عدالت را از منظر دو مکتب، مورد مقایسه قرار داده و در گفتار هفتم به ساز و کارهای تأمین عدالت اجتماعی از منظر مردم سالاری دینی پرداخته شده.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما