loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بار دیگر نادر: تاریخ شفاهی زندگی شهید نادر مهدوی

3 (2)

ناشر فاتحان

نویسنده سید قاسم یاحسینی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 264

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب، زندگی نامه شهید نادر مهدوی (شهید شاخص سال 1394) است و نویسنده برای نخستین بار از خاطرات شفاهی به صورت گسترده و همه جانبه استفاده و زندگی شهید نادر مهدوی را از ابتدای تولد تا هنگام شهادت و پس از شهادت بررسی کرده است.

نویسنده، شیوه کار بر این کتاب را «ابتکاری» می داند. در کتاب های منتشر شده در حوزه خاطرات شفاهی، معمولا یک یا چند نفر خاطرات خود را روایت می کنند اما وی در این کتاب با مورد توجه قرار دادن زندگی مهدوی از آغاز تا شهادت، فقط با تکیه بر خاطرات شفاهی برادر، دوستان و هم رزمان آن شهید زندگی وی را مرور می کند. مخاطب روایتی کاملا مستند و با تاکید بر خاطرات شفاهی افراد مختلف را مرور می کند.

استفاده از اپلیکیشن واقعیت افزوده، یکی از مهم ترین ویژگی های کتاب است. حدود 16 فیلم یک تا سه دقیقه ای در کتاب گنجانده شده است و مخاطب می تواند با گرفتن تلفن همراه یا تبلت خود روی برخی حروف مشخص شده، فیلم های مرتبط با آن موضوع را ببیند.

درباره شهید نادر مهدوی:
نادر مهدوی در خرداد سال ۴۲ در شهرستان دشتی بوشهر به دنیا آمد. نام پیشین او حسین بسریا بود. مهدوی از سال های اولیه تشکیل سپاه پاسداران وارد این نهاد شد و پس از خدمت در سپاه اهواز و جم به فرماندهی عملیات سپاه خارک رسید.
وی پس از طرح اعزام «لبیک یا امام» گروهان دریاییِ ناوتیپ امـیرالمؤمنین(ع) را بنیانگذاری کرد و خود فرماندهی این گروهان دریایی را بر عهده گرفت. مهدوی پس از آن ناوگروه دریایی ذوالفقار وابسته به منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران را راه اندازی کرد و تا زمان شهادت، فرمانده این ناوگروه بود.
این فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، از زمان ورود آمریکایی ها به خلیج فارس تا زمان شهادت، لحظه ای از نبرد بی امان با این جنایتکاران نیاسود و تمام توان و استعداد خود را در این راه به کار بست. مهدوی طی این مدت، عملیات بسیاری را علیه آمریکایی های متجاوز ترتیب داد که معروف ترین آن زدن کشتی بریجتون بود.
شهید مهدوی، شهید شاخص سازمان بسیج مستضعفین در سال 1394 است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمد صادقی

چرا موجود نیست?

27 مرداد 1397

سلام دوست عزیز، بیشتر کتاب های ناجود شده در سایت، کتاب هایی هستند که تجدید چاپ نشده اند توسط ناشر

محمد صادقی

چرا موجود نیست?

27 مرداد 1397

روح الله شاهورانی

سلام کتاب خوبی است نرم افزار واقعیت افزوده کتاب کار نمی کنه .

1 خرداد 1396

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما