loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانواده ایرانی 2: پدر و مادری

با رویکرد آسیب شناسی فرهنگی

5 (1)

ناشر نشر قو

نویسنده ابراهیم اصلانی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 58

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب جلد دوم از مجموعه کتاب های کوچک روان شناسی می باشد که به مباحث خانواده ایرانی اختصاص دارد. ویژگی های خاص دنیای امروز که شاخص ترین آن توسعه اطلاعات و ارتباطات است، ایجاب می کند که به جای استفاده از روش های تدافعی و انفعالی در برابر پدیده های فرهنگی، با شناختی منطقی و آگاهانه از فرهنگ و هویت ملی، به استقبال از حل آسیب های فرهنگی برویم.

«پدر و مادری» وظیفه ای خطیر و حساس است، اما این وظیفه زمانی به درستی ایفا خواهد شد که نگاه به آن منطقی باشد. این کتاب که با رویکردی مبتنی بر آسیب شناسی فرهنگی به مباحث خانواده ی ایرانی پرداخته است، به خواننده کمک می کند تا با بازبینی و تحلیل آنچه که در خانواده های ایرانی وجود دارد به روش ها و راهکارهایی درست و منطقی در پدر و مادری دست یابند. بدون شناخت آفت ها و خطاهای رایج در فرزندپروری و تربیت، دست یابی به روش های مؤثر، کار سختی خواهد بود. والدین ما باید حد و حدود هر رفتاری را بشناسند تا دچار افراط و تفریط نشوند. همان گونه که کم توجهی به بچه ها به نوعی نادیده گرفتن حقوق آن ها است، گاهی افراط در محبت نیز مشکل ساز خواهد شد. قصد نویسنده در این کتاب ارائه توصیه های صرف برای رفتار با فرزندان نبوده است چراکه وی معتقد است خانواده های ایرانی در مرحله ای قرار دارند که ابتدا باید آسیب ها را بشناسند و بدون گذر از این مرحله، امکان به کارگیری روش های علمی میسر نخواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما