loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقد و بررسی آرای اکنکار

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34543 10003022
90,000 81,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نقد و بررسی آراء اکنکار بر آن است که ضمن بررسی آراء و عقاید اکنکار، که التقاطی معجون وار از تمامی عرفان های باستانی، الهی و جدید است، به نقد و ارزیابی مبانی و نتایج آن بپردازد.

قصه جنبش های نوپدید دینی شاید در مغرب زمین زیاد غم انگیز نبوده؛ چه اینکه کمینه می توانسته مرهمی بر درد بی دینی آنان باشد و مدتی در تسکین جامعه آنها به کار آید. اما در میانه توجه به جریان های معنوی نوظهور و غیر از آن در سالیان اخیر، اکنکار به عنوان جنبشی نوین و آمریکایی نمود دیگری یافت و این شبه آیین که زاده جامعه آمریکایی بود، به نیکی توانست با گرته برداری های گوناگون و گسترده، جای پایی برای خویش بگشاید و با جهانی شدن جنبش های معنوی، توانست در برخی از کشورها نمایندگی ایجاد کند.

کتاب «نقد و بررسی آرای اکنکار» سعی کرده است که گزیده ای باشد که بیشتر بر اساس روشن کردن تناقض های آشکار، فرافکنی های گسترده، سوداگری های فریبکارانه و پراکنده گویی های سارقانه شکل گرفته است. البته در این اثر از ارائه زلال معارف شیعی نیز در جایگاه های ویژه و لازم کوتاهی نشده است.

این کتاب در هفت فصل با عناوین درباره اکنکار، رهبران اکنکار، خداشناسی، کارما و تناسخ، شریعت کی سوگماد، آموزش ها و روش ها تدوین شده است.

لاز م به ذکر است اِکنکار ECKANKAR در میان جنبش های شبه معنوی جدید ، شاید تنها فرقه شبه دینی جدید باشد که بصورتی منسجم تر و مشخص تر در ایران به تبلیغ پرداخته است. فرقه انحرافی نیز مانند بودیسم و هندو به تناسخ و حلول(زندگی های مکرر)اعتقاد دارند و برخلاف بوداییها به دنبال تجربه خدا هستند یعنی برای خود خدایی را متصور هستند و نور و صوت خداوندرا مطرح می نمایند.

خلاصه طریقه اکنکار آن است که باید روح را از بدن جدا کرد و راهکارهای مختلفی را برای نیل به این هدف ارائه میکنند. راه اول از این راهکارها، استفاده از مواد مخدر از تمامی انواع آن است. دوم یوگا سوم نوشیدن مشروبات الکلی است. متاسفانه اکنکار به یکی از با نفوذترین عرفانهای دروغین و انحرافی در ایران تبدیل شده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما