loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن در زندگی و فرهنگ عامه

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده بهاء الدین خرمشاهی

تعداد صفحات : 165

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34554 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقش قرآن کریم در جامعه اسلامی ایرانی، از نقش سایر کتابهای مقدس در جوامه بشری دیگر، عمیق تر و گسترده تر است. انسان مسلمان از پیش از تولد، تا پساز وفات در پرتو تقدس قرآن به سر می برد.
در کتاب قرآن در زندگی و فرهنگ عامه ابتدا نقش فرهنگ آفرینی قرآن و سپس حضور همیشگی آن در حیات فردی و جمعی و فرهنگی و اجتماعی مسلمانان ایرانی بازگفته شده است. علاوه بر علوم قرآنی که برای درست خوانی و درست نویسی و آگاهی از تاریخ قرآن و پی بردن به اسباب نزول، و شرح و بسط(تفسیر) کلام ا... پدید آمده؛ علوم اسلامی، به ویژه فقه و اصول فقه و کلام و حتی عرفان و حکمت هم الهام گرفته و وام گرفته از قرآن است. بخش اعظم کتاب به نقش و نفوذ چندین گونه و چندین گانه قرآن در زندگی هرروزه فرد و جامعه انسانی فی المثل از نام گذاری نوزاد تا دعاها و تعویذها تا نفوذ تعبیرات قرآنی در زبان حاوره فارسی و معرفی نمادها و نهادهای قرآنی که تنوعی شگفت آور دارد، می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما