loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیشینه تاریخی نظریه ولایت فقیه

5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34610 10003022
15,000 13,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اعتقاد فقهای شیعه به ولایت فقیه آنها را وادار ساخته است تا طی تاریخ هر گاه امکانی برای تحقیق این امر می یافته اند بی درنگ به اجرای آن دست زنند. در این زمینه باید شرایط زمانی و مکانی نیز همواره در نظر گرفته شود. با وجود افت و خیزهای موجود در پرداخت به موضوعات سیاسی توسط عالمان شیعه، هرگز نظریه های مربوط به ولایت فقیه در زمان غیبت کبری انکار نشده است؛ زیرا دلایل بی شماری بر اثبات آن وجود دارد. و شاید نخستین کسی که توانست به نظریه ولایت فقیه جامه عمل بپوشاند محقق ثانی یا همان محقق کرکی بود. البته موفقیت امام در این زمینه چشمگیرتر بوده است. احمد جهان بزرگی، با بررسی زمینه های تاریخی ولایت فقیه دیدگاه علمای مختلف را بیان و نمونه های عینی را به ما معرفی کرده است.

اعتقاد به ولایت فقیه نه تنها یک مسئله مستحدث و جدید نیست بلکه از شروع غیبت کبری - اگر نگوییم از زمان پیامبر (ص) - تا به امروز همواره مورد بحث ، ادعا و اثبات قریب به اتفاق همه بزرگان فقه و فقاهت بوده است و حتی برخی از آن بزرگواران که فرصت مناسبی بدست آورده اند ، بی درنگ به اجرای آن پرداخته اند.
این نوشتار یک طرح تاریخی و موضوعی بسیار مختصر و مفید در رابطه با ولایت فقیه است...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما