loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کاوش های عقل نظری

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

نویسنده مهدی حائری یزدی

ویراستار مسعود علیا

مستندساز سید مصطفی محقق داماد

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 443

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34635 10003022
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب حاضر، مهدی حائری یزدی، فیلسوف معاصر ایرانی، کوشیده است تا یک دوره مباحث فلسفه اسلامی را به زبان فارسی ارائه کند. ترتیب این مباحث به همان شیوه ای است که فراگیرندگان فلسفه اسلامی در آغاز با آنها روبرو می شوند. وی در مقدمه کتاب با عنوان نیمرخی از فلسفة اسلامی کنونی، به تفصیل ارزیابی نگرش های گوناگون درباره فلسفة اسلامی پرداخته است.
مباحث اصلی کتاب عبارتست از: مقدمه ای بر فلسفه، تقسیمات فلسفه، علم مابعدالطبیعه، تعریف وجود، مفهوم و مصداق، اشتراک معنوی و لفظی، مفهوم کلی و جزئی، مفهوم وجود، اصالت وجود، اقسام وجود، علم، اتحاد عاقل و معقول، خداشناسی تطبیقی و بررسی بعضی لغات فلسفه.
پیشگفتار کتاب با عنوان گفتگوی فلسفی ایران و غرب، نوشته ای است به قلم سید مصطفی محقق داماد، پژوهشگر برجسته در حقوق و فلسفة اسلامی، که در آن کوشیده است تا جایگاه، شخصیت فلسفی و آثار نویسندة کتاب را به خوانندگان بشناساند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما