loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه و شرح فارسی الوسیط فی اصول الفقه: کتاب یبحث عن الادله اللفضیه و العقلیه بین الایجاز و الاطناب - جلد اول

1 (1)

ناشر نصایح

نویسنده جعفر سبحانی تبریزی

مترجم حسن رضازاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34667 10003022
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این نوشتار علم اصول فقه و مباحث و مسایل آن را مورد مطالعه و پژوهش قرار داده است. نگارنده رشته سخن را با تعریف اصول فقه و شناخت محتوای آن آغاز کرده و به چگونگی شکلگیری این علم و تاریخچه آن اشاره میکند. وی سپس راجع به وضع الفاظ بر معانی و دلالت وضع و اقسام وضع بحث میکند. مولف آنگاه از کیفیت وضع حروف، حقیقت و مجاز، استعمال لفظ برای معنای واقعی، تمیز و تشخیص حقیقت از مجاز، حقیقت شرعیه و صحیح و اعم سخن گفته و ضمن آن خوانندگان را با آرا و نظریات اصولیان بزرگی چون محقق خراسانی و نائینی و بروجردی آشنا میسازد. حقیقت و مجاز خود علامتهایی دارد که نویسنده در خلال بحثها آنها را کندوکاو میکند. استعمال لفظ مشترک در کثرت معانی مخلتف، شناخت هویت کلام قرآن و اقسام تاویل در این کتاب آسمانی، امر و دلالت آن بر وجوب و دیگر موضوعات و مسایل مرتبط با ماده و صیغه امر، دلالت امر بر مره یا تکرار، دلالت امر بر فور و ترافی مباحث دیگری است که مولف در صفحات بعد بدانها میپردازد. وی در پایان از مقدمه واجب و اقسام و اشکال متنوع واجب که خود مبحث دامنهداری در علم اصول است و پرسشهای مختلفی در باب آن طرح شده به تفصیل سخن میگوید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما