loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تقریری از فلسفه های اگزیستانس

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34689 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه های اگزیستانس را می توان پاسخ هایی به پرسشِ مقدّرِ در عالم معاصر، یعنی «چیستی و شأن و مقام انسان» تلقی کرد. در پی تحول فکر و حیات و فرهنگ و علم و مناسبات اجتماعی در تاریخ جدید و پس از بحران هایی که در قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم به وجود آمد، پرسش از انسان در کانون مباحث فلسفی قرار گرفت. فلسفه های اگزیستانس نمونه ای از انحای کوشش برای فهم انسان معاصر و امکانات وی است. قطعاً از جمله علل شدت گرفتن توجه به انسان بحران های اجتماعی، به خصوص بروز تبعات ناگوار و نامتناسب تکنولوژی در قرن بیستم است. انسان قرن بیستم در ضمن دو جنگ جهانی و پس از آن، همواره خود را با پرسش های بزرگی روبه رو دیده است؛ به سرنوشت خود، خطرهای بزرگی که او را تهدید می کند و به آینده خود، اندیشیده است.

فیلسوفان اگزیستانس به دغدغه های انسانی و اوضاع حدی و مرزی مانند رنج از بی عدالتی، آرزوی جاودانگی، امید، عشق، ایمان، محبت، یأس، بیهودگی جهان، آزادی و سایر مباحث وجودی انسان پرداخته و نوعی نزدیکی و پیوند با مخاطبان خود را برقرار ساخته اند. بنابراین درباره اهمیت و ارزش موضوع اثر می توان به دغدغه های انسانی فلاسفه اگزیستانس اشاره کرد.

ویژگی منحصر به فرد کتاب فلسفه های اگزیستانس با آثار مشابه فراوان در زمینه فلسفه ها و فیلسوفان اگزیستانس علاوه بر تبیین و توضیح دقیق و منصفانه از آراء فلاسفه مکتب اگزیستانسیالیسم، تطبیق و مقایسه فی الجمله آن ها با مباحث فلسفی و عرفان اسلامی است.

کتاب فلسفه های اگزیستانس تألیف دکتر علی اصغر مصلح مشتمل بر دو بخش می باشد:

بخش اول: تمهید تاریخی - کی یرکه گور - نیچه - هوسرل

بخش دوم: مدخل - یاسپرس - سارتر - مارسل - هیدگر
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما