loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عناوین ثانوی و حقوق خانواده

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر عناوین ثانوی و ارتباط آن با حقوق خانواده را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد. عناوینی چون ضرر و حرج و نظایر آن که اصطلاحاً عناوین ثانوی خوانده می شود و فقه و حقوق تحت تأثیر آن دگرگونی چشمگیری می یابد و از ظرفیت بالاتری برخوردار می شود. این کتاب به دلیل تبیین موضوع و کارکردهای آن به ویژه در حقوق خانواده و نیز بررسی سازوکار قانون گذاری بر مبنای عناوین ثانوی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و می تواند پاره ای از نیازهای حکومت اسلامی در بخش تقنین و قضا را تأمین کند.

بخش اول این کتاب، ذیل عنوان مبادی و مبانی، به مهم ترین مباحث پایه ای تحقیق توجه می شود. و در این بخش به ترتیب مباحث مفهوم شناسی، مصداق های عناوین ثانوی، سنجه های شناسایی عناوین و احکام ثانوی، مبانی عناوین ثانوی، و شرایط اثر گذاری عناوین ثانوی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

بخش دوم کارکردهای عناوین ثانوی در حقوق خانواده بررسی شده است. کارکرد سلبی و ایجابی عناوین ضرر و حرج، کارکرد سلبی و ایجابی عنوان شرط، و کارکرد سلبی عناوین اکراه و اضرار فصل های سه گانه بخش دوم این کتاب هستند.

تقنین قواعد ثانوی در حقوق خانواده عنوان بخش سوم کتاب می باشد. در این بخش پیشینه و تحولات عناوین ثانوی در حقوق خانواده، نحوه تکوین قواعد ثانوی در حقوق ایران، و بایسته های تقنین قواعد ثانوی مورد مطالعه قرار گرفته است.

در بخش چهارم و بخش پایانی کتاب، عناوین و احکام ثانوی در حقوق خانواده مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. عناوین ثانوی و تشکیل خانواده، عناوین ثانوی و روابط زوجین، عناوین ثانوی و انحلال خانواده، عناوین ثانوی و حقوق محجورین عناوین فصل های بخش پایانی هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما