loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرسیدن مهم تر از پاسخ دادن است، درآمدی بر فلسفه

5 (1)

ناشر هرمس

نویسنده دنیل کلاک | ریموند مارتین

مترجم حمیده بحرینی

ویراستار هومن پناهنده

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 198

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

نویسندگان این کتاب با طرح پرسش هایی درباره مسائل مختلف نشان می دهند فلسفه، مجموعه ای از اطلاعات نیست، بلکه پرسشگری و خردورزی است و توجه دانشجویان را به مهارت هایی جلب می کنند که برای برخورد نقادانه با مطالبی که معمولاً در دوره های مقدماتی فلسفه مطرح می شود، مورد نیاز است. مؤلفین کتاب حاضر، کوشیده اند به شیوه ای سقراطی به عرصه داشته ها و دانش های ما بپردازند تا در نهایت «نمی دانم» سقراط را به یادمان آورند.

سؤال پرسیدن هنری است که با مبنا قرار دادن این نگاه که طرف مقابل انسانی است چون ما می تواند سنگ بنای اصلی در دست یافتن به پاسخهای مناسب و نتایج ارزشمند در هر گفتگویی باشد. سؤال پرسیدن علاوه بر آنکه می تواند یکی از کلیدهای اصلی در ایجاد و شروع هر ارتباطی باشد، امکان حفظ گفتگو در مسیری درست و سالم را فراهم می آورد. خواه این پرسشها درباره آب و هوا یا زمان باشند یا درباره مسایل دیگری چون شغل، علایق، مسایل بنیادین در باب هستی و مانند آن، امکان برقراری هر گفتگویی را میسر می کنند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محسن اسفندیارپور

تشکر

14 دی 1399

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما