loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصاص مرد در برابر زن (با نگاهی به فلسفه تفاوت ها)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34721 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از آنجایی که مسئله قصاص مرد در مقابل زن از جمله مباحثی است که در متون قدیم و جدید فقهی، حتی متون غیر فقهی (حقوقی) جدید، فراوان مورد بحث قرار گرفته است، در نوشتار حاضر این موضوع به اختصار مورد مطالعه قزار می گیرد و به مباحثی نظیر تفاوت زن و مرد در حقوق کیفری اسلام و فلسفه آن و امور پیرامونی قصاص مرد در مقابل زن توجه بیشتری خواهد شد. تلاش نویسنده بر این است که با نگاهی گذرا به مواد قانونی مربوط از قانون مجازات اسلامی، موارد نقض یا خلأ و یا تعارض قانون مذکور با فقه جزایی اسلام تذکر و پیشنهاد اصلاح ارائه دهد. همین­طور، در بخش پایانی تحقیق شبهات رایج در موضوع مورد بحث، طرح و پاسخ داده شده است. کتاب قصاص مرد در برابر زن، در سه بخش سامان یافته است:

در بخش نخست این کتاب به مفاهیم و موارد تفاوت بین زن و مرد در حقوق جزایی اسلامی و فلسفه آن توجه می شود؛

در بخش دوم، مجازات جرایم عمدی بر ضد تمامیت جسمانی زن از سوی مرد و مباحث پیرامونی آن مورد مطالعه و بررسی قرار می گیرد و در بخش سوم به بررسی و تحلیل شبهات مطرح درباره این موضوع پرداخته می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما