loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقل در دین شناسی ابن رشد

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34724 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقد و بررسی رابطه عقل و دین از جمله مواردی است که ضرورت آن بر کسی پوشیده نیست. در این میان به نظر می رسد راه حل ابن رشد در جمع عقل و دین یا فلسفه و دین از چند جهت مهم است. چراکه ابن رشد به قمروهای مشترکی بین این دو حوزه معرفتی قائل بود و اگر کسی این راه را برگزیند، وارد میدانی شده است که در آن میدان، داوری در مواقع تعارض نیازمند تلاش فکری فوق العاده ای است.

معروف آن است که ابن رشد در جمع دین و فلسفه راه حل جدیدی عرضه کرده است. نویسندگان از نظریهاو برداشت های مختلفی داشته اند. بعضی بر این باورند که این فیلسوف قرطبه، دین را تابع فلسفه یونانی قرار داد و معرفت فلسفی را برترین معرفت دانست. بعضی دیگر به خلاف این نظریه رأی داده اند، و قول سوم که طرفداران زیادی در قرون وسطی یافت آن است که او در این تلاش خود به نظریه حقیقت دوگانه رسید. هرسه این فرضیات قابل بررسی است و نویسنده کوشیده است با توجه به متون باقی مانده، به کشف نظر او بپردازد.

فصل اول: مبادی تصوری و تصدیقی

فصل دوم: ابن رشد و عقل و دین

فصل سوم: عقل و مبانی دینی

فصل چهارم: تعارض یا سازگاری آموزه های وحیانی و عقلی در حوزه نظری

فصل پنجم: نسبت عقل و دین در حوزه عملی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما