loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقصدهای شریعت

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34730 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فصل اول کتاب به «فقه و میراث برخی به سود وی و برخی در برابر وی»، فصل دوم « فقه اولویّت ها یا دانش اولویّت ها؟»، فصل سوم«درآمدی بر فقه اقلیت ها؛نظریاتی بنیادین» ، فصل چهارم «بی توجهی به مقصد ها و اولویّت ها و تأثیرمنفی بر عقل مسلمان» و فصل پنجم آن به «مقاصد شرعی برتر وحاکم :یکتاپرستی، پاک سازی و آبادانی» اختصاص دارد.

در مقدمه این کتاب ابوالقاسم علیدوست، نسبت به «شریعت و مقاصد»، «توضیح مقاصد شریعت»، «مقاصد شریعت و فقه» و «اهمیت بحث» مطالبی را بیان نمودند.

در سخن مترجم این کتاب آمده است: یکی از مهمترین چالش های پیش روی اسلام و مسلمانان در روزگار ما این است که آیا می تواند در مواجهه با نیازها و پرسش ها و دغدغه های انسان معاصر پاسخ ها و راه حل های مناسب و کارگشا عرضه کند و در عین حال بر مبانی سنتی و اصیل خود باقی بماند.

و امّا کوتاه در باب نویسندۀ این اثر:

دکتر طه جابر علوانی به سال 1354قمری در عراق زاده شد. در سال 1378 ق. از دانشکدۀ شریعت و حقوق در دانشگاه الازهر لیسانس گرفت و در سال 1388 از همان دانشکده مدرک فوق لیسانس خود را دریافت نمود. وی در همان دانشکده در سال 1392 به اخذ مدرک دکترا توفیق یافت. در جدّه عضو مجمع بین المللی فقه اسلامی است. به سال 1401در بنیان گذاری مؤسسۀ جهانی اندیشه اسلامی(المعهد العالمی للفکر الاسلامی) سهم بسیار داشت. در آمریکا مجلس فقهی را بنا نهاد و ریاست آن را خود بر عهده گرفت. همچنین در همان کشور رئیس دانشگاه علوم اسلامی و اجتماعی (SISS) است و در مطالعات نواندیشانۀ دینی از چهره های سر شناس و خوشنام جهان اسلام به شمار می رود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما