loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مدیریت سیاسی از دیدگاه خواجه نصیرالدین توسی

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده حسین رمضانی خردمردی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 175

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هدف از این تحقیق مطالعه و بررسی اندیشه های مدیریت سیاسی خواجه نصیرالدین توسی و استنباط اصول سازمان ها و ساز و کارهای اساسی آن برای عرضه راه حل های ممکن در جهت حل بحران های کنونی جوامع مختلف، از جمله کشورمان، ایران، است.

برای رسیدن به این هدف، این کتاب در سه فصل نوشته شده است. امّا از آن جا که آشنایی با اندیشه های مدیریتی خواجه بدون شناخت کافی او، اوضاع سیاسی - اجتماعی مهم زمانه اش و جایگاه او در آن عصر، آن گونه که شاید، ممکن نیست، نخست در یک پیش زمینه برای معرفی بهتر خواجه نصیرالدین، به بررسی زندگی، بازماندگان، ریشه های فکری و جایگاه او در تاریخ پرداخته شده است. سپس محتوای اصلی این کتاب را در سه فصل پی می گیریم و در آن مبادی(بنیادها یا چرایی)، بنیان ها(مبانی یا چیستی) و سازوکارهای(چگونگی) مدیریت سیاسی از دیدگاه خواجه نصیرالدین توسی بررسی و تبیین شده است.

در فصل نخست، با عنوان «مبادی مدیریت سیاسی» دیدگاه خواجه را درباره انسان و جامعه تیببن نموده؛ در فصل دوم، با عنوان «بنیان های مدیریت سیاسی»، سیاست از منظر خواجه بررسی می شود که در آن ماهیت و لزوم مدیریت سیاسی در جامعه، انواع سیاست در جوامع مختلف و رویکرد مدیریت سیاسی متعالی بررسی می شود و در فصل سوم، با عنوان «اصول و سازوکارهای مدیریت سیاسی» به تشریح و تبیین ساز و کارها، نهادها و سازمان های لازم برای انجام مدیریت سیاسی متعالی پرداخته شده است.

در پایان، نیز بخشی با عنوان «نتیجه» می آید که دربردارنده برداشت نویسنده از مباحث مطرح شده در فصول گذشته است و نظر نهایی و کلی نویسنده را درباره مدیریت سیاسی از دیدگاه خواجه نصیرالدین توسی نمایان می سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما