loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن و پلورالیزم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34792 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پلورالیزم تاکید بر حقانیت تمام ادیان الهی و بشری دارد، حال آنکه در کتاب مقدس قرآن هیچ دین دیگری به اندازة اسلام کامل و جامع نیست. از این رو بسیاری بر ایسن عقیده اند که مسلمانان و اسلام گرایان به نوعی انحصارطلبی دینی دچارند که ادیان دیگر را محکوم دانسته و سعادت را تنها برای مسلمانان تصور کرده و از ایجاد ارتباط با پیروان دیگر ادیان نیز امتناع دارند. حال آنکه نه تنها در قرآن بارها به برادری مسلمانان با پیروان دیگر ادیان اشاره شده است، بلکه مواردی مانند طرح گفتگوی منطقی با ادیان دیگر نیز موضوعی است که به طور مشخص در قرآن به آن اشاره شده است.

نوشتار حاضر ضمن باطل اعلام نمودن نظریة پلورالیزم دینی از سوی قرآن، به بررسی و نقد توهم دلالت قرآن بر این مبحث می پردازد.

هرچند ادیان دیگر خصوصا دین مسیحیت و یهوذیت به دلیل آسمانی بودن از حقیقتی برخوردارند اما از منظر قرآن نمی توان ادیان دیگر را در عرض آیین مقدس اسلام قرار داد و همه آنها را به یک اندازه حق انگاشت ، چراکه با ظهور اسلام دین کامل آسمانی و صراط مستقیم به شریعت حضرت محمد (ص) منحصر شده است. البته لازمه انحصار صراط مستقیم به اسلام آنظور که پلورالیست ها با مغالطه ای آن را دستاویز مدعای خود ذکر می کنند عذاب و هلاکت پیروان ادیان دیگر نیست ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما