loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فهم دین: مبانی کلامی، برایند و برونداد

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34825 10003022
130,000 117,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بر این فرضیه استوار است که فهم دین به عنوان یک دانش، همانند سایر علوم بر یک سری اصول مسلم و مبانی مختلفی استوار است که مبانی کلامی از جمله آن می باشد. این مبانی عبارتند از مبانی مبدأشناختی، مبانی دین شناسی، مبانی وحی شناسی و ... که پذیرش این اصول، نقش مستقیم و غیرمستقیم در فهم معرفت دینی خواهد داشت. در این موضوع، با توجه به ماهیت کلامی آن، ار روش اسناد و مدارکی و کتابخانه ای بهره گرفته شده و اطلاعات و یافته های به دست آمده نیز به روش عقلی و استدلالی، تجزیه و تحلیل شده است.

کتاب "فهم دین: مبانی کلامی،برایند و برونداد" متشکل از کلیات و دو بخش اصلی است.

کلیات آن به دو امر می پردازد:

امر اول به مباحث مقدماتی، نظیر پرسش های تحقیق، بیان فرضیه، روش پژوهش، تاریخچه بحث، اهمیت و ضرورت آن و پیش انگاره های تحقیق اختصاص دارد.

امر دوم از کلیات، مربوط به مفهوم شناسی است. در این قسمت، واژه کلام، مبانی، فهم، دین و مفهوم های مرتبط با آنها، تبیین و تشریح و مراد مؤلف از این مفهوم ها در تحقیق مشخص شد.

پس از طرح کلیات تحقیق، وارد بدنه اصلی تحقیق شده و آن عبارت است از مبانی کلامی فهم دین و برایند و برونداد آن است. در بخش اول، مبانی کلامی فهم دین، استخراج و تبیین شده است و در بخش آخر نیز برایند و برونداد آن مبانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

- کلیات

*- بخش اول: مبانی کلامی فهم دین
فصل اول: مبانی مبدأ(مصدر) شناختی
فصل دوم: مبانی راهنماشناختی
فصل سوم: مبانی راه(دین) شناختی
فصل چهارم: مبانی وحی شناختی(قرآن شناختی)
فصل پنجم: مبانی مخاطب شناختی

*- بخش دوم: برایند و برونداد مبانی کلامی
فصل اول: معناداری گزاره های دینی
فصل دوم: عقلایی و فطری بودن زبان دین
فصل سوم: اصالت و محوریت متن و ماتن در فهم دین
فصل چهارم: اعتبارسنجی فهم دین(حجیت فهم دین)

*- خلاصه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما