loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

واقعیت اجتماعی و اعتباریات: از دیدگاه علامه طباطبایی و جان سرل

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 34837 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب واقعیت اجتماعی و اعتباریات از دیدگاه علامه طباطبایی و جان سرل که به بررسی تطبیقی واقعیت اجتماعی از دیدگاه جان سرل و اعتباریات علامه طباطبایی می پردازد، تلاشی ارزشمند در جهت شناخت میراث غنی فلسفی و اجتماعی گذشته ما می باشد. این اثر به مقایسه جان سرل و علامه طباطبایی با تمرکز بر مباحث اجتماعی پرداخته و اعتباریات اجتماعی را که مورد غفلت اندیشمندان بوده است، مورد بررسی قرار می دهد. در این اثر سعی شده است با تکیه بر بحث اعتباریات اجتماعی، مشابهت ها و تفاوت های میان علامه طباطبایی و جان سرل، مشخص شود. به جرأت می توان گفت که این اثر، اثری نو در حوزه فلسفه اجتماعی است که به واسطه نشان دادن مباحث عمیق و در عین حال جدید در دنیای غرب، توجه در آثار علامه، نقد رویکردهای پیشین به مبحث اعتباریات و توجه به مسئله اعتباریات اجتماعی و مقایسه آن با دیدگاه فیلسوف بزرگ قرن بیست، جان سرل، قابل توجه و تأمل است.

دیدگاه جان سرل در مورد واقعیت اجتماعی شباهت زیادی به دیدگاه علامه طباطبایی در مورد اعتباریات اجتماعی دارد، لیکن تفاوت های بنیادین و هستی شناختی ظریفی در دیدگاه این دو وجود دارد که در این کتاب به آن پرداخته می شود.

کتاب در سه فصل سامان یافته است:

فصل اول: واقعیت اجتماعی

فصل دوم: اعتباریات و هویت های اعتباری

فصل سوم: مقایسه دیدگاه جان سرل و علامه طباطبایی در باب واقعیت اجتماعی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما